Interculturele communicatie (e-Book)

van ontkenning tot wederzijdse integratie

Prijs € 11,55

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Carlos Nunez, Raya Nunez Mahdi, Laura Popma

Adobe PDF | Juni 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Nieuw in de 3e herziene druk: Het hoofdstuk Culturele synergie: de 7 culturele dimensies van Trompenaars en culturele verzoening. Van deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar. Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland. Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma’s. Docentmobiliteitsprogamma’s zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren. Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei. Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Deze nieuwe editie maakt gebruik van de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede, en bevat nu ook de moderne en dynamische benadering van Trompenaars: de 7 Culturele Dimensies. Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een half semester van 7 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspellen uit concrete interculturele werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega’s en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepsveld, Interculturele Communicatie helpt studenten om intercultureel vaardiger te worden. Over de auteurs De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs en op buitenlandse universiteiten gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, Raya Nunez Mahdi, Laura Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023253228
Formaat
Adobe PDF
Publicatiedatum
Juni 2014
Bestandsgrootte
43588885 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
110

Beschrijving

Nieuw in de 3e herziene druk: Het hoofdstuk Culturele synergie: de 7 culturele dimensies van Trompenaars en culturele verzoening. Van deze uitgave is ook een Engelse editie verkrijgbaar. Om beter te kunnen communiceren in en bij te dragen aan een vitale en dynamische multiculturele Nederlandse samenleving is het belangrijk dat studenten interculturele vaardigheden en competenties ontwikkelen. Daarnaast zijn interculturele vaardigheden noodzakelijk om effectiever te kunnen communiceren in het buitenland. Elk jaar brengen duizenden studenten een deel van hun studie door op buitenlandse universiteiten in het kader van uitwisselingsprogramma’s. Docentmobiliteitsprogamma’s zorgen ervoor dat buitenlandse docenten les geven in Nederlandse klassen. De klas is meer cultureel divers dan ooit tevoren. Onderzoek toont aan dat cultureel diverse klassen óf erg slecht óf buitengewoon goed presteren. De prestaties zijn laag als de culturele verschillen worden genegeerd of ontkend. Cultureel diverse groepen blinken daarentegen uit wanneer verschillen worden herkend en benoemd als waardevolle bronnen van innovatie en groei. Interculturele communicatie maakt studenten in het hoger beroepsonderwijs nieuwsgierig om kennis te maken met andere culturen. De stof zorgt ervoor dat zij zich bewust worden van de eigenheid van hun cultuur, die ze meestal zo vanzelfsprekend vinden. Het helpt studenten cultuur te herkennen als een waardevolle bron. Deze nieuwe editie maakt gebruik van de culturele modellen van Hall, Kluckhohn en Hofstede, en bevat nu ook de moderne en dynamische benadering van Trompenaars: de 7 Culturele Dimensies. Dit compacte boek kan eenvoudig bestudeerd worden in een half semester van 7 weken. Het staat bomvol met praktische opdrachten, casussen en rollenspellen uit concrete interculturele werk- en leersituaties zoals in het onderwijs, in de zorg, met buitenlandse collega’s en in de marketing, kortom overal waar je met interculturele communicatie te maken kunt krijgen. In de klas, op stage, of in het beroepsveld, Interculturele Communicatie helpt studenten om intercultureel vaardiger te worden. Over de auteurs De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn naast hun werkzaamheden in het Hoger Beroepsonderwijs en op buitenlandse universiteiten gevestigd als zelfstandig trainer en consultant.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, Raya Nunez Mahdi, Laura Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023253228
Formaat
Adobe PDF
Publicatiedatum
Juni 2014
Bestandsgrootte
43588885 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
110

Aanrader

Top 3 Marketingboeken