Interculturele communicatie (e-Book)

van ontkenning tot wederzijdse integratie

Prijs € 12,76

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Carlos Nunez, R. Nunez Mahdi, L. Popma

EPUB met Adobe DRM | Oktober 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!
Let op: Betreft een e-Book met DRM beveiliging met aparte installatie instructie.

Beschrijving

In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agendas van HBOs en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing? In deze nieuwe druk van Interculturele communicatie maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de nieuwe 6e dimensie en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod. De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen. 'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag. Over de auteurs De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant. Tevens zijn zij als docent verbonden aan verschillende faculteiten van een aantal hogescholen en universiteiten in Nederland en Duitsland.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, R. Nunez Mahdi, L. Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023245582
Formaat
EPUB met Adobe DRM
Publicatiedatum
Oktober 2009
Bestandsgrootte
1220523 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
91

Beschrijving

In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agendas van HBOs en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing? In deze nieuwe druk van Interculturele communicatie maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de nieuwe 6e dimensie en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod. De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen. 'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag. Over de auteurs De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant. Tevens zijn zij als docent verbonden aan verschillende faculteiten van een aantal hogescholen en universiteiten in Nederland en Duitsland.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, R. Nunez Mahdi, L. Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023245582
Formaat
EPUB met Adobe DRM
Publicatiedatum
Oktober 2009
Bestandsgrootte
1220523 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
91

Aanrader

Top 3 Marketingboeken