Interculturele communicatie

van ontkenning tot wederzijdse integratie

Prijs € 16,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Carlos Nunez, Raya Nunez, Laura Popma

Paperback | Juni 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

"In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda’s van HBO’s en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing?In deze nieuwe druk van ‘Interculturele communicatie’ maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur – iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de ‘nieuwe 6e dimensie’ en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod.De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen.'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag.Over de auteursDe auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant. Tevens zijn zij als docent verbonden aan verschillende faculteiten van een aantal hogescholen en universiteiten in Nederland en Duitsland."

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, Raya Nunez, Laura Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246190
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
104

Beschrijving

"In een dynamische Nederlandse samenleving, rijk aan diversiteit, is het een winst voor studenten om interculturele competenties te ontplooien voor hun toekomstige beroep. Daarnaast is interculturele communicatie een voordeel om effectief te werken en studeren in het buitenland. Internationalisering staat hoog op de agenda’s van HBO’s en universiteiten in Nederland en over de hele wereld. Jaarlijks volgen duizenden studenten een deel van hun studie aan een buitenlandse universiteit, of volgen een internationale stage in het buitenland. Hoe zit het met cultuurschok en terugkeerschok bij een internationale verhuizing?

In deze nieuwe druk van ‘Interculturele communicatie’ maken studenten kennis met andere culturen maar ook met het uitzonderlijke van hun eigen cultuur – iets dat zo vanzelfsprekend is, dat het nauwelijks opvalt. Culturen worden onder de loep genomen aan de hand van helder geformuleerde en geïllustreerde voorbeelden. Zo komen onder andere de zes basiswaarden van Hall, van Kluckhohn, de dimensies van Hofstede, inclusief de ‘nieuwe 6e dimensie’ en het interculturele inlevingsvermogen van Bennett aan bod.
De student wordt in deze nieuwe druk door middel van nog meer oefeningen, rollenspelen, casussen en heldere voorbeelden gemotiveerd om effectief te leren communiceren met mensen uit andere culturen. En om diversiteit te herkennen als bron van innovatie en nieuwe kansen.

'Interculturele communicatie' is onmisbaar voor het ontplooien van interculturele sensitiviteit. Je bent intercultureel sensitief als je in staat bent om naar een andere cultuur te kijken. Niet alleen vanuit je eigen referentiekader maar ook vanuit het referentiekader van de ander. Met respect. En je verplaatst je in die ander, niet alleen in gedachten maar ook daadwerkelijk in gedrag.

Over de auteurs
De auteurs hebben een cultureel diverse achtergrond en zijn gevestigd als zelfstandig trainer, coach en consultant. Tevens zijn zij als docent verbonden aan verschillende faculteiten van een aantal hogescholen en universiteiten in Nederland en Duitsland."

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Carlos Nunez, Raya Nunez, Laura Popma
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246190
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juni 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
104

Aanrader

Top 3 Marketingboeken