De media-explosie (e-Book)

Trends en issues in media en communicatie

Prijs € 63,75

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Peter 't Lam, David Huijzer, Henri Spijkerboer, Kees van Wijk

EPUB met digitaal watermerk | Maart 2022 |

Beoordeel dit boek als eerste!
Let op: Dit e-Book is niet leesbaar op e-readers met een zwart-wit scherm.

Beschrijving

Digitalisering heeft het medialandschap zo drastisch en razendsnel veranderd dat we kunnen spreken van een ware media-explosie. De media hebben een ongekende invloed op ons leven. Dat roept allerlei vragen op over de menselijke omgang met media en communicatie. Dit standaardwerk geeft toekomstige en beginnende communicatieprofessionals kennis, inzicht en stof tot nadenken rond dit actuele thema. Inhoud In het eerste deel staan de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op verschillende heersende media-theorieën. Het derde en laatste deel gaat over de toekomst van de media. Alle belangrijke vragen over de media passeren in het boek de revue. Vragen zoals Hoe kunnen we de snel veranderende mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en kwesties in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen? Welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? En welke ontwikkelingen kunnen we in de toekomst nog verwachten? Nieuw Deze zesde, herziene uitgave bevat een nieuw, inleidend hoofdstuk waarin het huidige medialandschap wordt geschetst. Uitgangspunt is de (toekomstige) communicatieprofessional, waardoor het boek nog beter aansluit op de praktijk. Verder is er in deze uitgave meer aandacht voor mediawijsheid en sociale media en voor nieuwe theorievorming over onder andere mediaorganisaties, participatie en interactie, media- en contentstrategie en trendwatching. Ook komen de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie uitgebreid aan bod. De cases en praktijkvoorbeelden zijn volledig geactualiseerd en de vormgeving van het boek is verbeterd. Voor meer informatie bekijk de factsheet. Inclusief website met o.a. het online boek Op de bijbehorende website kunnen studenten en docenten aanvullend materiaal vinden waaronder: toetsen; begripsvragen; extra achtergrondinformatie ter verdieping en; het online boek. Kenmerken Al jarenlang een standaardwerk binnen verschillende communicatieopleidingen. Complete lesmethode die alle trends en thema's in het huidige medialandschap behandelt. Doelgroep De methode is in eerste instantie bedoeld voor studenten communicatie, media, informatie & communicatie, journalistiek, media en entertainment management en/of studenten die binnen een andere opleiding te maken hebben met het vak medialandschap, media & maatschappij, massamedia of mediakunde. Daarnaast is het een waardevol boek voor de beginnende communicatie- en mediaprofessional die meer wil weten over massamedia en het medialandschap.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Peter 't Lam, David Huijzer, Henri Spijkerboer, Kees van Wijk
Uitgever
Boom
ISBN
9789024443444
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Maart 2022
Bestandsgrootte
38537258 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
472

Beschrijving

Digitalisering heeft het medialandschap zo drastisch en razendsnel veranderd dat we kunnen spreken van een ware media-explosie. De media hebben een ongekende invloed op ons leven. Dat roept allerlei vragen op over de menselijke omgang met media en communicatie. Dit standaardwerk geeft toekomstige en beginnende communicatieprofessionals kennis, inzicht en stof tot nadenken rond dit actuele thema. Inhoud In het eerste deel staan de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op verschillende heersende media-theorieën. Het derde en laatste deel gaat over de toekomst van de media. Alle belangrijke vragen over de media passeren in het boek de revue. Vragen zoals Hoe kunnen we de snel veranderende mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en kwesties in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen? Welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? En welke ontwikkelingen kunnen we in de toekomst nog verwachten? Nieuw Deze zesde, herziene uitgave bevat een nieuw, inleidend hoofdstuk waarin het huidige medialandschap wordt geschetst. Uitgangspunt is de (toekomstige) communicatieprofessional, waardoor het boek nog beter aansluit op de praktijk. Verder is er in deze uitgave meer aandacht voor mediawijsheid en sociale media en voor nieuwe theorievorming over onder andere mediaorganisaties, participatie en interactie, media- en contentstrategie en trendwatching. Ook komen de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie uitgebreid aan bod. De cases en praktijkvoorbeelden zijn volledig geactualiseerd en de vormgeving van het boek is verbeterd. Voor meer informatie bekijk de factsheet. Inclusief website met o.a. het online boek Op de bijbehorende website kunnen studenten en docenten aanvullend materiaal vinden waaronder: toetsen; begripsvragen; extra achtergrondinformatie ter verdieping en; het online boek. Kenmerken Al jarenlang een standaardwerk binnen verschillende communicatieopleidingen. Complete lesmethode die alle trends en thema's in het huidige medialandschap behandelt. Doelgroep De methode is in eerste instantie bedoeld voor studenten communicatie, media, informatie & communicatie, journalistiek, media en entertainment management en/of studenten die binnen een andere opleiding te maken hebben met het vak medialandschap, media & maatschappij, massamedia of mediakunde. Daarnaast is het een waardevol boek voor de beginnende communicatie- en mediaprofessional die meer wil weten over massamedia en het medialandschap.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Peter 't Lam, David Huijzer, Henri Spijkerboer, Kees van Wijk
Uitgever
Boom
ISBN
9789024443444
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
Maart 2022
Bestandsgrootte
38537258 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
472

Aanrader

Top 3 Marketingboeken