De media-explosie

Trends en issues in media en communicatie

Prijs € 63,75

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Kees van Wijk, David Huijzer, Peter 't Lam

Paperback | Maart 2022 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Media zijn overal om ons heen. Zij bezorgen ons voortdurend grote stromen nieuwsitems, appjes, blogs, films, posts en commerciële boodschappen. Hierdoor hebben media een grote invloed op ons leven. Door de digitalisering is het medialandschap in zo’n grote stroomversnelling gekomen dat we spreken van een media-explosie. Dat roept allerlei vragen op. Hoe kunnen we die snel veranderende wereld mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en issues in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen en welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? Deze vragen lopen als een rode draad door dit standaardwerk over de menselijke omgang met media en communicatie. In het eerste deel van De media-explosie staat de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op een aantal media-theorieën. Het derde deel is gericht de toekomst: wat zijn de te verwachten ontwikkelingen in het medialandschap? In deze zesde druk zijn de cases en praktijkvoorbeelden geactualiseerd. Nu sociale media en platformen niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken zijn is er ook speciale aandacht voor de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie. Op de bijbehorende website vind je toetsen, begripsvragen, en aanvullende achtergrond informatie om je kennis en inzicht te verdiepen. Het handboek en de website zijn primair bedoeld voor studies media, communicatie & journalistiek in het hoger onderwijs, maar bieden ook waardevolle informatie aan beginnende communicatie- en mediaprofessionals die meer willen weten over massamedia en medialandschap.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Kees van Wijk, David Huijzer, Peter 't Lam
Uitgever
Boom
ISBN
9789024443437
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2022
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
472

Beschrijving

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek. Media zijn overal om ons heen. Zij bezorgen ons voortdurend grote stromen nieuwsitems, appjes, blogs, films, posts en commerciële boodschappen. Hierdoor hebben media een grote invloed op ons leven. Door de digitalisering is het medialandschap in zo’n grote stroomversnelling gekomen dat we spreken van een media-explosie. Dat roept allerlei vragen op. Hoe kunnen we die snel veranderende wereld mediawereld beter begrijpen? Hoe ontwikkelt het denken over media en communicatie zich? Wat zijn de belangrijkste trends en issues in het medialandschap? Wat voor macht hebben mediaplatformen en welke gevolgen heeft de media-explosie voor onszelf en onze cultuur? Deze vragen lopen als een rode draad door dit standaardwerk over de menselijke omgang met media en communicatie. In het eerste deel van De media-explosie staat de ontstaansgeschiedenis van media en gemedieerde communicatie centraal. Deel twee behandelt en reflecteert op een aantal media-theorieën. Het derde deel is gericht de toekomst: wat zijn de te verwachten ontwikkelingen in het medialandschap? In deze zesde druk zijn de cases en praktijkvoorbeelden geactualiseerd. Nu sociale media en platformen niet meer uit ons dagelijks leven weg te denken zijn is er ook speciale aandacht voor de maatschappelijke gevolgen van de digitale revolutie. Op de bijbehorende website vind je toetsen, begripsvragen, en aanvullende achtergrond informatie om je kennis en inzicht te verdiepen. Het handboek en de website zijn primair bedoeld voor studies media, communicatie & journalistiek in het hoger onderwijs, maar bieden ook waardevolle informatie aan beginnende communicatie- en mediaprofessionals die meer willen weten over massamedia en medialandschap.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Kees van Wijk, David Huijzer, Peter 't Lam
Uitgever
Boom
ISBN
9789024443437
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2022
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
472

Aanrader

Top 3 Marketingboeken