De blauwe oceaan

creatieve strategie voor nieuwe, concurrentievrije markten

Prijs € 32,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Chan Kim, W. Chan Kim, Renee Mauborgne, Renée Mauborgne

Paperback | Maart 2011 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 2 beoordelingen
Beoordeel dit boek ook!

Beschrijving

Bedrijven hebben altijd groei gezocht in concurrentievoordeel, meer marktaandeel en/of differentiatie. In de toekomst zullen volgens Kim en Mauborgne deze en andere aspecten van concurrentiestrategie geen winstgroei meer opleveren. De blauwe oceaan is de neerslag van hun ideeën over concurrentie en de toekomst van het bedrijfsleven. De auteurs beargumenteren dat concurrentiestrijd alleen nog maar leidt tot een bloedige rode oceaan van rivalen die als haaien vechten voor een alsmaar krimpende winstmarge. Zij pleiten voor creatie of ontdekking van nieuwe, onontgonnen marktgebieden: blauwe oceanen. Deze vorm van waarde-innovatie kan een voorsprong van meer dan tien jaar op de concurrentie inhouden. De tot de verbeelding sprekende, uitgewerkte voorbeelden in dit boek zijn onder meer Cirque du Soleil en JCDecaux. De blauwe oceaan is gebaseerd op analyse van honderdvijftig grote en kleine bedrijven die een dergelijke strategische waarde-innovatie realiseerden. Kim en Mauborgne hebben deze analyse omgezet in een degelijk, bondig betoog met concrete aanbevelingen om blauwe oceanen te ontdekken of te ontwikkelen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Chan Kim, W. Chan Kim, Renee Mauborgne, Renée Mauborgne
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047004394
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2011
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
218

Beschrijving

Bedrijven hebben altijd groei gezocht in concurrentievoordeel, meer marktaandeel en/of differentiatie. In de toekomst zullen volgens Kim en Mauborgne deze en andere aspecten van concurrentiestrategie geen winstgroei meer opleveren. De blauwe oceaan is de neerslag van hun ideeën over concurrentie en de toekomst van het bedrijfsleven. De auteurs beargumenteren dat concurrentiestrijd alleen nog maar leidt tot een bloedige rode oceaan van rivalen die als haaien vechten voor een alsmaar krimpende winstmarge. Zij pleiten voor creatie of ontdekking van nieuwe, onontgonnen marktgebieden: blauwe oceanen. Deze vorm van waarde-innovatie kan een voorsprong van meer dan tien jaar op de concurrentie inhouden. De tot de verbeelding sprekende, uitgewerkte voorbeelden in dit boek zijn onder meer Cirque du Soleil en JCDecaux. De blauwe oceaan is gebaseerd op analyse van honderdvijftig grote en kleine bedrijven die een dergelijke strategische waarde-innovatie realiseerden. Kim en Mauborgne hebben deze analyse omgezet in een degelijk, bondig betoog met concrete aanbevelingen om blauwe oceanen te ontdekken of te ontwikkelen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Chan Kim, W. Chan Kim, Renee Mauborgne, Renée Mauborgne
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047004394
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2011
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
218

Aanrader

Top 3 Marketingboeken