Issuesmanagement (e-Book)

een stappenplan

Prijs € 14,99

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Ferdinand Helmann, Frank Körver

EPUB met digitaal watermerk | September 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Organisaties worden continu geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Steeds vaker wordt ook pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Een blik op het dagelijkse nieuws toont hoe organisaties worden verrast door de publieke opinie en de daaropvolgende acties van media, politiek of actiegroepen. Hoe ga je als organisatie om met een wereld die in rap tempo verandert? Het tijdig herkennen en managen van relevante en potentieel risicovolle issues is van levensbelang geworden. Issuesmanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf-stappenbenadering: issuesidentificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie. In het laatste hoofdstuk wordt een koppeling gemaakt naar de praktijk met een samenvatting van een rondetafelgesprek met een aantal issuesmanagers uit het Nederlandse bedrijfsleven.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Ferdinand Helmann, Frank Körver
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789460942242
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
September 2010
Bestandsgrootte
3885414 bytes
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Organisaties worden continu geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Steeds vaker wordt ook pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Een blik op het dagelijkse nieuws toont hoe organisaties worden verrast door de publieke opinie en de daaropvolgende acties van media, politiek of actiegroepen. Hoe ga je als organisatie om met een wereld die in rap tempo verandert? Het tijdig herkennen en managen van relevante en potentieel risicovolle issues is van levensbelang geworden. Issuesmanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf-stappenbenadering: issuesidentificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie. In het laatste hoofdstuk wordt een koppeling gemaakt naar de praktijk met een samenvatting van een rondetafelgesprek met een aantal issuesmanagers uit het Nederlandse bedrijfsleven.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Ferdinand Helmann, Frank Körver
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789460942242
Formaat
EPUB met digitaal watermerk
Publicatiedatum
September 2010
Bestandsgrootte
3885414 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken