Issuesmanagement

een stappenplan

Prijs € 39,50

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Frank Korver, Ferdinand Helmann

Paperback | Augustus 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces?Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. Issuemanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.Frank Körver en Ferdinand Helmann hebben vanuit hun adviespraktijk bij respectievelijk GKSV en Porter Novelli veel ervaring met het meer strategisch benaderen van issues en het adviseren daarover van directies en communicatieprofessionals.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Frank Korver, Ferdinand Helmann
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789462364202
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2014
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Organisaties worden regelmatig geconfronteerd met issues die schadelijk kunnen zijn voor bedrijfsvoering en reputatie. Vaak wordt dan pijnlijk duidelijk hoe weinig gevoel organisaties hebben bij wat er speelt in de samenleving. Hoe herken je als organisatie welke discussies relevant zijn en welke kansen of bedreigingen eruit voort komen? Hoe bereid je je voor op turbulentie in de media en de publieke opinie en hoe krijg je meer grip op dat proces?

Het tijdig herkennen en managen van relevante issues is van levensbelang geworden. Issuemanagement, een stappenplan geeft hier praktische handvatten voor. Dit krijgt vorm in een vijf stappenbenadering: issue-identificatie, arena-analyse, strategieontwikkeling, implementatie en evaluatie.

Frank Körver en Ferdinand Helmann hebben vanuit hun adviespraktijk bij respectievelijk GKSV en Porter Novelli veel ervaring met het meer strategisch benaderen van issues en het adviseren daarover van directies en communicatieprofessionals.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Frank Korver, Ferdinand Helmann
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789462364202
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2014
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken