Introductiebeleid

vorm geven aan de ontdekkingsreis van nieuwe medewerkers

Prijs € 21,95

Uitverkocht

J. Ardts

Paperback | December 2003 | VI

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Het huidige ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door een constante dynamiek: er wordt vaker gewisseld van strategie. Er vinden steeds meer veranderingen plaats op het terrein van techniek en markt, en er worden bedrijfsonderdelen opgestart of juist afgestoten. Tegelijk zijn werknemers kritischer geworden met betrekking tot hun werk.Zij zijn veel meer dan vroeger bereid van baan te veranderen. Dit gaat gepaard met een grotere mobiliteit op de arbeidsmarkt. Deze ontwikkelingen stellen organisaties voor nieuwe kosten-batendilemmaÕs. Investeren we in werving, selectie n introductie van nieuwe werknemers of nemen we het risico dat mensen op de verkeerde plek belanden, de organisatie vroegtijdig weer verlaten.Tegen deze achtergrond stelt Joost Ardts dat een goed introductiebeleid juist nu een must is. Het geeft de nieuwe medewerker een gevoel van zekerheid. Het bevordert de binding en de identificatie met de organisatie en het waarborgt het aanleren van het normen- en waardenstelsel. Een doordacht introductieprogramma voorkomt vroegtijdig verloop, ziekteverzuim, motivatieproblemen en, in het algemeen, suboptimale werkprestaties. Kortom: een goed begin is het halve werk.Introductiebeleid biedt managers, personeelsadviseurs, opleiders en andere HRM-functionarissen daarom bouwstenen om de ontdekkingsreis van nieuwe medewerkers vorm te geven of te verbeteren.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J. Ardts
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023239475
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
December 2003
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
76

Beschrijving

Het huidige ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door een constante dynamiek: er wordt vaker gewisseld van strategie. Er vinden steeds meer veranderingen plaats op het terrein van techniek en markt, en er worden bedrijfsonderdelen opgestart of juist afgestoten. Tegelijk zijn werknemers kritischer geworden met betrekking tot hun werk.

Zij zijn veel meer dan vroeger bereid van baan te veranderen. Dit gaat gepaard met een grotere mobiliteit op de arbeidsmarkt. Deze ontwikkelingen stellen organisaties voor nieuwe kosten-batendilemmaÕs. Investeren we in werving, selectie n introductie van nieuwe werknemers of nemen we het risico dat mensen op de verkeerde plek belanden, de organisatie vroegtijdig weer verlaten.


Tegen deze achtergrond stelt Joost Ardts dat een goed introductiebeleid juist nu een must is. Het geeft de nieuwe medewerker een gevoel van zekerheid. Het bevordert de binding en de identificatie met de organisatie en het waarborgt het aanleren van het normen- en waardenstelsel. Een doordacht introductieprogramma voorkomt vroegtijdig verloop, ziekteverzuim, motivatieproblemen en, in het algemeen, suboptimale werkprestaties. Kortom: een goed begin is het halve werk.

Introductiebeleid biedt managers, personeelsadviseurs, opleiders en andere HRM-functionarissen daarom bouwstenen om de ontdekkingsreis van nieuwe medewerkers vorm te geven of te verbeteren.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J. Ardts
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023239475
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
December 2003
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
76

Aanrader

Top 3 Marketingboeken