Heeft iemand de overhead gezien ?

een beproefde methode om de overhead te managen

Prijs € 29,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

M. Huijben, A. Geurtsen

Hardback | Januari 2008 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Overhead is een fenomeen waarvan veel mensen slechts één ding weten: daar is er te veel van. Het vervult echter een belangrijke functie in de ondersteuning en sturing van de organisatie. En gemiddeld werkt een kwart van de beroepsbevolking in een overheadfunctie. Hoe is het dan mogelijk dat dit organisatieonderdeel zo onbekend en onbemind is?In Heeft iemand de overhead gezien? delen de auteurs hun fascinatievoor dit beladen onderwerp. De volgende thema's komen daarbij aande orde:* het nut van overhead* de ratio achter overheadbeslissingen* de factoren die de omvang van de overhead bepalen* verschillen in overhead tussen sectorgenoten* het benchmarken van overhead* de optimale omvang van overheadDe auteurs baseren zich op een zevenjarig onderzoeks- en adviesprogrammawaaraan in totaal 1048 organisaties deelnamen. Ze laten zien welke problemen ze tegenkwamen, presenteren de theorie en bieden een heldere en concrete methode om het overheadvraagstuk op te lossen. Deze methode is in samenwerking met de deelnemende organisaties ontwikkeld en met succes bij hen toegepast. De vele praktijkvoorbeelden maken dit boek tot een inspiratiebron voordirectieleden en managers en ieder ander die voor de opgave staatom de optimale omvang van de overhead te bepalen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
M. Huijben, A. Geurtsen
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052616254
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Januari 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
137

Beschrijving

Overhead is een fenomeen waarvan veel mensen slechts één ding weten: daar is er te veel van. Het vervult echter een belangrijke functie in de ondersteuning en sturing van de organisatie. En gemiddeld werkt een kwart van de beroepsbevolking in een overheadfunctie. Hoe is het dan mogelijk dat dit organisatieonderdeel zo onbekend en onbemind is?

In Heeft iemand de overhead gezien? delen de auteurs hun fascinatie
voor dit beladen onderwerp. De volgende thema's komen daarbij aan
de orde:
* het nut van overhead
* de ratio achter overheadbeslissingen
* de factoren die de omvang van de overhead bepalen
* verschillen in overhead tussen sectorgenoten
* het benchmarken van overhead
* de optimale omvang van overhead

De auteurs baseren zich op een zevenjarig onderzoeks- en adviesprogramma
waaraan in totaal 1048 organisaties deelnamen. Ze laten zien welke problemen ze tegenkwamen, presenteren de theorie en bieden een heldere en concrete methode om het overheadvraagstuk op te lossen. Deze methode is in samenwerking met de deelnemende organisaties ontwikkeld en met succes bij hen toegepast. De vele praktijkvoorbeelden maken dit boek tot een inspiratiebron voor
directieleden en managers en ieder ander die voor de opgave staat
om de optimale omvang van de overhead te bepalen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
M. Huijben, A. Geurtsen
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052616254
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Januari 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
137

Aanrader

Top 3 Marketingboeken