Heeft iemand de overhead nog nodig?

naar de overheadloze organisatie van de toekomst

Prijs € 26,50

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Mark Huijben, Arno Geurtsen

Hardback | Augustus 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De crisis en de opkomst van nieuwe technologie laten hun sporenna. Een kopgroep van organisaties neemt afscheid van overheadfuncties.Geen gebouw meer, minder managers, beleidsmedewerkersen secretaresses. De overhead staat aan de vooravond van een reeksontwrichtende innovaties, met grote gevolgen voor organisaties, vooropleidingen en voor mensen. Dit roept de vraag op: Heeft iemand deoverhead nog nodig?Wat begon met het schrappen van administraties, met hr-selfservice,met een digitale bibliotheek en archief, zet zich door naar de gehelebedrijfsvoering. De 'overheadloze organisaties' laten overheadtakenuitvoeren door medewerkers in het primair proces, ondersteunddoor ICT-oplossingen. Daar blijken ze nauwelijks nog tijd in beslagte nemen.De methode uit hun vorige boek om de overhead in kaart te brengenen te analyseren, wordt inmiddels breed in Nederland toegepast.De toekomst vraagt echter om creativiteit en om het voortdurendnadenken over toepassingen van nieuwe technologie. De auteursschetsen de ontwikkeling voor elk van de overheadfuncties. Centralethema's in het boek zijn:* Wat is overhead?* Hoe bepaal je de juiste omvang?* Wat is de waarde?* Hoe organiseer je het?* Hoe ziet de toekomst per functie eruit?* Rationeel èn creatief managen!* Hoe manage je overhead in de dagelijkse praktijk?Mark Huijben en Arno Geurtsen behoren tot de experts op het terreinvan overhead. Hun vorige boek Heeft iemand de overhead gezien?stond 800 dagen in de top 100 van managementboek.nl, werd genomineerdvoor Managementboek van het Jaar en voor de Vakprijsvoor Organisatie-adviseurs. Mark Huijben werkt als zelfstandigadviseur en Arno Geurtsen is verbonden aan de Vrije Universiteit.Zij verzorgen masterclasses voor managersin Nederland en België en publiceerdenartikelenover bedrijfsvoering, nationaal eninternationaal.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Mark Huijben, Arno Geurtsen
Uitgever
Academic service
ISBN
9789462200708
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2014
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

De crisis en de opkomst van nieuwe technologie laten hun sporen
na. Een kopgroep van organisaties neemt afscheid van overheadfuncties.
Geen gebouw meer, minder managers, beleidsmedewerkers
en secretaresses. De overhead staat aan de vooravond van een reeks
ontwrichtende innovaties, met grote gevolgen voor organisaties, voor
opleidingen en voor mensen. Dit roept de vraag op: Heeft iemand de
overhead nog nodig?
Wat begon met het schrappen van administraties, met hr-selfservice,
met een digitale bibliotheek en archief, zet zich door naar de gehele
bedrijfsvoering. De 'overheadloze organisaties' laten overheadtaken
uitvoeren door medewerkers in het primair proces, ondersteund
door ICT-oplossingen. Daar blijken ze nauwelijks nog tijd in beslag
te nemen.
De methode uit hun vorige boek om de overhead in kaart te brengen
en te analyseren, wordt inmiddels breed in Nederland toegepast.
De toekomst vraagt echter om creativiteit en om het voortdurend
nadenken over toepassingen van nieuwe technologie. De auteurs
schetsen de ontwikkeling voor elk van de overheadfuncties. Centrale
thema's in het boek zijn:
* Wat is overhead?
* Hoe bepaal je de juiste omvang?
* Wat is de waarde?
* Hoe organiseer je het?
* Hoe ziet de toekomst per functie eruit?
* Rationeel èn creatief managen!
* Hoe manage je overhead in de dagelijkse praktijk?
Mark Huijben en Arno Geurtsen behoren tot de experts op het terrein
van overhead. Hun vorige boek Heeft iemand de overhead gezien?
stond 800 dagen in de top 100 van managementboek.nl, werd genomineerd
voor Managementboek van het Jaar en voor de Vakprijs
voor Organisatie-adviseurs. Mark Huijben werkt als zelfstandig
adviseur en Arno Geurtsen is verbonden aan de Vrije Universiteit.
Zij verzorgen masterclasses voor managers
in Nederland en België en publiceerden
artikelen
over bedrijfsvoering, nationaal en
internationaal.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Mark Huijben, Arno Geurtsen
Uitgever
Academic service
ISBN
9789462200708
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2014
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken