De VIP-economie

wat je van Netflix, Spotify en Starbucks kunt leren

Prijs € 27,99

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Robbie Kellman Baxter

Paperback | Oktober 2015 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer: • Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie • Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou • Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt • Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Robbie Kellman Baxter
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047008972
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
272

Beschrijving

Netflix, Spotify en anderen vergroten hun klantenbinding door een combinatie van gebruiksgemak en een ‘all you can eat’-prijs. De klant is koning: het lijkt een gouden model in de nieuwe economie. Is dit model ook offline toepasbaar? Kellman Baxter meent van wel, en toont dat aan met cases van Starbucks, t-Mobile, een casino, een natuurbeschermingsstichting, een lokale boekhandel en vele anderen. In alle gevallen krijgt elke klant een op maat gesneden product of dienst. In korte, praktische hoofdstukken laat Kellman Baxter zien wat het de vipeconomie inhoudt, hoe je dit bedrijfsmodel in jouw bedrijfstak kunt opzetten en welke aspecten daarbij van belang zijn. Aan de orde komen onder meer: • Gebruik ‘gratis’ als tactiek, niet als strategie • Klanten moeten ook met elkaar een band hebben, niet alleen met jou • Zorg dat je een paar ‘superusers’ hebt • Blijf altijd zoeken naar manieren om nieuwe diensten te leveren

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Robbie Kellman Baxter
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047008972
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
272

Aanrader

Top 3 Marketingboeken