Zo kan het en zo moet het!

patientgerichte zelfsturende teams zonder managers

Prijs € 25,19

Voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Actie: Geen verzendkosten!

Ook beschikbaar als:

Pieter F. van Akkerveeken

Paperback | Juli 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Zo kan het en zo moet het !Patiëntgerichte zelfsturende teams effectiever zonder managersZorg is traditioneel georganiseerd vanuit de discipline van de zorgprofessional en niet vanuit de patiënt met zijn probleem. Door de toenemende complexiteit van de zorg is dit historisch gegroeide model niet langer effectief. Klachten van patiënten, fouten en hoge werkdruk vragen om verandering. 'Zo kan het en zo moet het' beschrijft een organisatiemodel dat nieuw is voor de zorg. Een model dat zich heeft bewezen en door wetenschappelijk onderzoek wordt onderbouwd. Een model waarbij de patiënt met zijn klacht is het uitgangspunt voor de structuur van de organisatie. Een organisatie waarin:- de patiënt zich veilig voelt,- hij samen met de zorgprofessionals de regie voert,- de zorgprofessional beter tot zijn recht komt,- de zorgprofessional in een platte structuur werkt en zijn 'eigen winkeltje' stuurt.'Zo kan het en zo moet het' beschrijft de opzet in praktische stappen ook in een bestaande organisatie zoals een ziekenhuis. De auteur heeft met dit model langdurig en succesvol ervaring. Hij heeft daarbij steeds de patiënt voor ogen gehad. Die moet er immers 'beter' van worden.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Pieter F. van Akkerveeken
Uitgever
Mijnmanagementboek.nl
ISBN
9789461933430
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2012
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
227

Beschrijving

Zo kan het en zo moet het !
Patiëntgerichte zelfsturende teams effectiever zonder managers

Zorg is traditioneel georganiseerd vanuit de discipline van de zorgprofessional en niet vanuit de patiënt met zijn probleem. Door de toenemende complexiteit van de zorg is dit historisch gegroeide model niet langer effectief. Klachten van patiënten, fouten en hoge werkdruk vragen om verandering.
'Zo kan het en zo moet het' beschrijft een organisatiemodel dat nieuw is voor de zorg. Een model dat zich heeft bewezen en door wetenschappelijk onderzoek wordt onderbouwd. Een model waarbij de patiënt met zijn klacht is het uitgangspunt voor de structuur van de organisatie.
Een organisatie waarin:
- de patiënt zich veilig voelt,
- hij samen met de zorgprofessionals de regie voert,
- de zorgprofessional beter tot zijn recht komt,
- de zorgprofessional in een platte structuur werkt en zijn 'eigen winkeltje' stuurt.
'Zo kan het en zo moet het' beschrijft de opzet in praktische stappen ook in een bestaande organisatie zoals een ziekenhuis.
De auteur heeft met dit model langdurig en succesvol ervaring. Hij heeft daarbij steeds de patiënt voor ogen gehad. Die moet er immers 'beter' van worden.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Pieter F. van Akkerveeken
Uitgever
Mijnmanagementboek.nl
ISBN
9789461933430
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2012
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
227

Aanrader

Top 3 Marketingboeken