Werkboek teamcoaching

en nu echt aan de slag

Prijs € 29,50

Uitverkocht

M. Lingsma, M. Bolung, R. de Brabander

Paperback | Juli 2005 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Teamcoaching is anders dan individuele coaching. De overpeinzingen en analyses van een teamcoach betreffen de smaak van de totale groep, het beeld van het geheel, het geluid van het systeem. Teamcoaching is een mooi en krachtig middel om afdelingen en groepen in staat te stellen hun resultaten te realiseren. Dit werkboek is een op maat gesneden aanvulling op het succesvolle theorie- en praktijkboek Aan de slag met teamcoaching van Marijke Lingsma en biedt een breed scala aan oefenmogelijkheden.De auteurs presenteren twee vragenlijsten. De eerste is een opfrissing van de theoretische kennis en inzichten over teamcoaching, de tweede lijst gaat in op de eigen houding als teamcoach. Beide lijsten geven een score op het competentieprofiel van de teamcoach. Op grond van deze scores, de gegeven praktijksituaties en de schema`s oefent de lezer als teamcoach met interventies voor verschillende groepssituaties. Steeds dagen de auteurs de lezer uit om als teamcoach te handelen. Het werkboek is bedoeld voor professionals (P&O-adviseurs, trainers, coaches) en managers die hun teamcoachcompetenties willen aanscherpen. Zij zijn betrokken bij veranderingsprocessen. Zij zijn erop gericht medewerkers in een groep te coachen in het bereiken van resultaten.Bij de derde herziene drukDe tekst is nu in negen hoofdstukken verdeeld. Hoofdstuk 3 en 4 van de vorige druk zijn in volgorde gewijzigd. De vier succesfactoren, die u ook in de andere boeken van deze serie kunt lezen, zijn toegevoegd. De modellen in het boek zijn geactualiseerd. Het transformationeel coachen is versterkt met de ijsberg van McClelland, de achterliggende denktrant is dezelfde. Uit de praktijk blijkt dat het visuele beeld van de ijsberg vaker wordt gehanteerd.Kijk voor meer informatie ook eens op de website www.multimediacoach.nl.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
M. Lingsma, M. Bolung, R. de Brabander
Uitgever
Boom
ISBN
9789024416967
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2005
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
168

Beschrijving

Teamcoaching is anders dan individuele coaching. De overpeinzingen en analyses van een teamcoach betreffen de smaak van de totale groep, het beeld van het geheel, het geluid van het systeem. Teamcoaching is een mooi en krachtig middel om afdelingen en groepen in staat te stellen hun resultaten te realiseren. Dit werkboek is een op maat gesneden aanvulling op het succesvolle theorie- en praktijkboek Aan de slag met teamcoaching van Marijke Lingsma en biedt een breed scala aan oefenmogelijkheden.

De auteurs presenteren twee vragenlijsten. De eerste is een opfrissing van de theoretische kennis en inzichten over teamcoaching, de tweede lijst gaat in op de eigen houding als teamcoach. Beide lijsten geven een score op het competentieprofiel van de teamcoach. Op grond van deze scores, de gegeven praktijksituaties en de schema`s oefent de lezer als teamcoach met interventies voor verschillende groepssituaties. Steeds dagen de auteurs de lezer uit om als teamcoach te handelen. Het werkboek is bedoeld voor professionals (P&O-adviseurs, trainers, coaches) en managers die hun teamcoachcompetenties willen aanscherpen. Zij zijn betrokken bij veranderingsprocessen. Zij zijn erop gericht medewerkers in een groep te coachen in het bereiken van resultaten.

Bij de derde herziene druk
De tekst is nu in negen hoofdstukken verdeeld. Hoofdstuk 3 en 4 van de vorige druk zijn in volgorde gewijzigd. De vier succesfactoren, die u ook in de andere boeken van deze serie kunt lezen, zijn toegevoegd. De modellen in het boek zijn geactualiseerd. Het transformationeel coachen is versterkt met de ijsberg van McClelland, de achterliggende denktrant is dezelfde. Uit de praktijk blijkt dat het visuele beeld van de ijsberg vaker wordt gehanteerd.

Kijk voor meer informatie ook eens op de website www.multimediacoach.nl.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
M. Lingsma, M. Bolung, R. de Brabander
Uitgever
Boom
ISBN
9789024416967
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2005
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
168

Aanrader

Top 3 Marketingboeken