Prijs | € 39,99 |
Uitverkocht
Hardback | September 2012 |
Beoordeel dit boek als eerste!Beschrijving
Specificaties
- Auteur
- Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud, Ingrid Smolders
- Uitgever
- Academic Service
- ISBN
- 9789052619750
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- September 2012
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Nederlandstalig
Beschrijving
Aan welke organisatie zou jij je eigen naam wel willen verbinden? Welke
organisaties waardeer je om wat ze zijn, en om wat ze doen? Welke organisaties
die jij kent creëren waarde voor al hun stakeholders? Over dit soort
organisaties gaat Wat is onze naam waard? En vooral: hoe je zo'n organisatie
wordt.
Het eenzijdig sturen op aandeelhouderswaarde uit de afgelopen tientallen
jaren hee_ ons niet verder gebracht dan een wereldwijde economische crisis.
Een nieuw perspectief is noodzakelijk. Onze huidige economie hee_
organisaties nodig die niet alleen waarde creëren voor hun aandeelhouders,
maar juist ook voor hun klanten, hun medewerkers én de maatschappij
waarbinnen ze opereren. Dat is beter voor iedereen.
Kan dat dan? Ja! Dit boek laat zien hoe organisaties die zich richten op al
hun stakeholders op lange termijn veel succesvoller zijn dan de beurshelden
van vandaag. Wat is onze naam waard? laat de principes zien die ten grondslag
liggen aan duurzame waardecreatie, namelijk de drie waardegolven:
* Leid de waarde;
* Manage de waarde;
* Market de waarde.
Hoe creëer je duurzame waarde? Hoe zorg je ervoor dat alle stakeholders
enthousiast zijn over je organisatie? Dit boek gee_ antwoord op al deze
vragen aan de hand van vele voorbeelden, inspirerende cases (waaronder
Rabobank, Starbucks, Aravind Eye Hospital en Zappos) en nieuw onderzoek.
Bovendien krijg je als lezer indringende vragen voorgelegd ter zelfre_ ectie
en tools aangereikt om zelf mee aan de slag te gaan.
Jeroen Geelhoed is partner bij &samhoud, een gewoon ongewoon adviesbureau.
Salem Samhoud is oprichter van &samhoud, adviseur van raden
van bestuur en tevens honorary professor aan de Management School van
de University of She_ eld. Ingrid Smolders is managing partner en verantwoordelijk
voor de People Equity-tak van &samhoud. Onder het motto
'Together we build a brighter future' brachten ze de ideeën uit dit boek
bij anderen en bij zichzelf in de praktijk. Dit leidde tot de brandstore
&samhoud places en tot verschillende prijzen, waaronder Great Place
to Work in Europa.
Schrijf een recensie
Specificaties
- Auteur
- Jeroen Geelhoed, Salem Samhoud, Ingrid Smolders
- Uitgever
- Academic Service
- ISBN
- 9789052619750
- Bindwijze
- Hardback
- Publicatiedatum
- September 2012
- Categorie
- Wetenschappelijk
- Taal
- Nederlandstalig