The place of play

toys and digital cultures

Prijs € 32,50

Uitverkocht

Maaike Lauwaert

Paperback | April 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Diepgaand onderzoek naar de verhouding tussen producenten, consumenten en spelers van spellen en hun invloed op elkaar.Technologie speelt een steeds belangrijkere rol in speelgoed en spellen. De immense populariteit van computerspellen maakt vragen over de invloed en functie van technologie steeds dwingender. Een van de kernaspecten van de toenemende ‘technologisering’ en ‘digitalisering’ van speelgoed en spellen is het vervagen van de grenzen tussen producenten, consumenten en spelers. In ‘participatieve culturen’ speelt men niet meer met achter gesloten deuren ontworpen spellen, maar worden de spelers zelf medeontwerpers. The Place of Play onderzoekt de aard, karakteristieken, mechanismen en problemen van deze participatieve culturen aan de hand van speelgoed en computerspellen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Maaike Lauwaert
Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089640802
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig
Aantal Pagina's
159

Beschrijving

Diepgaand onderzoek naar de verhouding tussen producenten, consumenten en spelers van spellen en hun invloed op elkaar.

Technologie speelt een steeds belangrijkere rol in speelgoed en spellen. De immense populariteit van computerspellen maakt vragen over de invloed en functie van technologie steeds dwingender. Een van de kernaspecten van de toenemende ‘technologisering’ en ‘digitalisering’ van speelgoed en spellen is het vervagen van de grenzen tussen producenten, consumenten en spelers. In ‘participatieve culturen’ speelt men niet meer met achter gesloten deuren ontworpen spellen, maar worden de spelers zelf medeontwerpers. The Place of Play onderzoekt de aard, karakteristieken, mechanismen en problemen van deze participatieve culturen aan de hand van speelgoed en computerspellen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Maaike Lauwaert
Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089640802
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig
Aantal Pagina's
159

Aanrader

Top 3 Marketingboeken