The European second generation compared

does the integration context matter?

Prijs € 54,99

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Paperback | Augustus 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De kinderen van nieuwkomers in Europa vormen een snel groeiende en vaak opvallende groep jongeren, maar toch is er nauwelijks vergelijkend onderzoek naar gedaan. Voor dit boek werd op grote schaal informatie verzameld op het gebied van onderwijs, werk, sociale relaties, religie en identiteitsvorming. Daardoor ontstaat een helder beeld van de positie van de kinderen van immigranten uit Turkije, Marokko en voormalig Joegoslavië in 15 Europese steden. Een vergelijking tussen deze steden biedt daarbij inzicht in de sterke en zwakke punten van sociaal en integratiebeleid. - Maurice Crul is medeoprichter en coördinator van het The Integration of the European Second Generation (TIES)-project.- Jens Schneider is internationaal coördinator van het TIES-project. - Frans Lelie is projectmanager van TIES-projecten en coördinerend redacteur van aanverwante publicaties. Zie ook: www.tiesproject.eu

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089644435
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2012
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig

Beschrijving

De kinderen van nieuwkomers in Europa vormen een snel groeiende en vaak opvallende groep jongeren, maar toch is er nauwelijks vergelijkend onderzoek naar gedaan. Voor dit boek werd op grote schaal informatie verzameld op het gebied van onderwijs, werk, sociale relaties, religie en identiteitsvorming. Daardoor ontstaat een helder beeld van de positie van de kinderen van immigranten uit Turkije, Marokko en voormalig Joegoslavië in 15 Europese steden. Een vergelijking tussen deze steden biedt daarbij inzicht in de sterke en zwakke punten van sociaal en integratiebeleid.

- Maurice Crul is medeoprichter en coördinator van het The Integration of the European Second Generation (TIES)-project.
- Jens Schneider is internationaal coördinator van het TIES-project.
- Frans Lelie is projectmanager van TIES-projecten en coördinerend redacteur van aanverwante publicaties.

Zie ook: www.tiesproject.eu

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089644435
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2012
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken