Teamleiderschap als ambacht. Gids voor het samenwerken met de verschillen

gids voor het samenwerken met de verschillen

Prijs € 28,80

Niet beschikbaar

Silvia Prins

Paperback | Juli 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Over het boek:Hoe als leidinggevende het potentieel van je team optimaal benutten? Hoe de verschillen bestaansrecht geven en wat te doen als het verschil tot spanningen leidt? Deze gids biedt de leidinggevende diverse kaders en perspectieven om naar het eigen team te kijken als een groep-in-ontwikkeling, als een cocreatief en levend systeem, als een ijsberg en een strijdtoneel. Vooral de onderstroom in groepen staat centraal: hoe betekenis geven aan de dynamieken die mensen van het werk houden? Hoe woorden geven aan processen die ongrijpbaar lijken? Hoe het emotionele leven van de groep beter begrijpen? Kennis over groepsdynamieken en beschermingsmechanismen helpt leidinggevenden om hier constructief mee te werken.In zijn rol als teamcoach is de leider zijn eigen 'instrument'. Dit betekent dat de ontwikkeling, basishouding en persoonlijke kwaliteiten van de leidinggevende cruciaal zijn. Een team kan zich niet verder ontwikkelen dan het ontwikkelingsniveau van de leidinggevende zelf. Teamleiderschap is dan ook een ambacht, dat bestaat uit een grondige kennis van de stiel, een rugzak vol methodieken en interventies en tot slot uit persoonlijk meesterschap of de capaciteit om geïnformeerde intuïtie te benutten.Silvia Prins heeft een werk van grote klasse gemaakt. (...) De grondtoon is gevormd door een gedegen weergave van theorieën die met grote regelmaat van voorbeelden worden voorzien. Dat leidt tot een dynamisch verhaal.Tijdschrift voor Coaching mei 2014Over de auteur(s):Silvia Prins is klinisch en organisatiepsycholoog. Ze werkt als teamcoach, groepsbemiddelaar, trainer. Ze is zaakvoerder van Circles for Connection, gevestigd in Leuven, en docent Groepsdynamica aan de Katholieke Hogeschool Leuven.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Silvia Prins
Uitgever
Maklu, Uitgever
ISBN
9789044130997
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2014
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
253

Beschrijving

Over het boek:

Hoe als leidinggevende het potentieel van je team optimaal benutten? Hoe de verschillen bestaansrecht geven en wat te doen als het verschil tot spanningen leidt? Deze gids biedt de leidinggevende diverse kaders en perspectieven om naar het eigen team te kijken als een groep-in-ontwikkeling, als een cocreatief en levend systeem, als een ijsberg en een strijdtoneel. Vooral de onderstroom in groepen staat centraal: hoe betekenis geven aan de dynamieken die mensen van het werk houden? Hoe woorden geven aan processen die ongrijpbaar lijken? Hoe het emotionele leven van de groep beter begrijpen? Kennis over groepsdynamieken en beschermingsmechanismen helpt leidinggevenden om hier constructief mee te werken.
In zijn rol als teamcoach is de leider zijn eigen 'instrument'. Dit betekent dat de ontwikkeling, basishouding en persoonlijke kwaliteiten van de leidinggevende cruciaal zijn. Een team kan zich niet verder ontwikkelen dan het ontwikkelingsniveau van de leidinggevende zelf. Teamleiderschap is dan ook een ambacht, dat bestaat uit een grondige kennis van de stiel, een rugzak vol methodieken en interventies en tot slot uit persoonlijk meesterschap of de capaciteit om geïnformeerde intuïtie te benutten.

Silvia Prins heeft een werk van grote klasse gemaakt. (...) De grondtoon is gevormd door een gedegen weergave van theorieën die met grote regelmaat van voorbeelden worden voorzien. Dat leidt tot een dynamisch verhaal.
Tijdschrift voor Coaching mei 2014

Over de auteur(s):

Silvia Prins is klinisch en organisatiepsycholoog. Ze werkt als teamcoach, groepsbemiddelaar, trainer. Ze is zaakvoerder van Circles for Connection, gevestigd in Leuven, en docent Groepsdynamica aan de Katholieke Hogeschool Leuven.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Silvia Prins
Uitgever
Maklu, Uitgever
ISBN
9789044130997
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2014
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
253

Aanrader

Top 3 Marketingboeken