Strategisch HRM in de publieke sector

Prijs € 49,75

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Paperback | Juli 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

"Ondanks de grote belangstelling voor Human Resource Management (HRM) bestaan er nauwelijks boeken in het Nederlands taalgebied die specifiek aandacht besteden aan HRM in een publieke context. Dit boek voorziet vanuit een strategische invalshoek in deze lacune.In een nieuw model voor strategisch HRM wordt een relatie gelegd tussen de omgeving waarin publieke organisaties verkeren, de gekozen HRM-strategie en het daarbij behorende HRM-instrumentarium. Tevens wordt ingegaan op de effecten daarvan op houding en gedrag van werknemers en op de prestaties van de organisatie en er wordt expliciet aandacht besteed aan de relatie tussen HRM en verandermanagement. De bruikbaarheid van het model wordt onderbouwd met recente wetenschappelijke theorieën en wetenschappelijk onderzoek.Afsluitend worden enkele fundamentele dilemma’s geschetst waarmee publieke organisaties te maken hebben als zij hun strategisch HRM-beleid willen vormgeven. Ook wordt uitgebreid ingegaan op de uitdagingen waarvoor publieke organisaties zich de komende jaren geplaatst zullen zien.Door de verbinding met wetenschappelijke inzichten beoogt het boek fundamentele keuzes ten aanzien van HRM-vraagstukken voor de lezer gemakkelijker te maken. Daarmee richt het boek zich uitdrukkelijk op degenen die op academisch werk- en denkniveau in de publieke sector werkzaam zijn en in hun werk met HRM-vragen geconfronteerd worden. Daarnaast richt het boek zich opstudenten in het wetenschappelijk onderwijs en in latere jaren van het HBO."

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246022
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
271

Beschrijving

"Ondanks de grote belangstelling voor Human Resource Management (HRM) bestaan er nauwelijks boeken in het Nederlands taalgebied die specifiek aandacht besteden aan HRM in een publieke context. Dit boek voorziet vanuit een strategische invalshoek in deze lacune.

In een nieuw model voor strategisch HRM wordt een relatie gelegd tussen de omgeving waarin publieke organisaties verkeren, de gekozen HRM-strategie en het daarbij behorende HRM-instrumentarium. Tevens wordt ingegaan op de effecten daarvan op houding en gedrag van werknemers en op de prestaties van de organisatie en er wordt expliciet aandacht besteed aan de relatie tussen HRM en verandermanagement. De bruikbaarheid van het model wordt onderbouwd met recente wetenschappelijke theorieën en wetenschappelijk onderzoek.

Afsluitend worden enkele fundamentele dilemma’s geschetst waarmee publieke organisaties te maken hebben als zij hun strategisch HRM-beleid willen vormgeven. Ook wordt uitgebreid ingegaan op de uitdagingen waarvoor publieke organisaties zich de komende jaren geplaatst zullen zien.

Door de verbinding met wetenschappelijke inzichten beoogt het boek fundamentele keuzes ten aanzien van HRM-vraagstukken voor de lezer gemakkelijker te maken. Daarmee richt het boek zich uitdrukkelijk op degenen die op academisch werk- en denkniveau in de publieke sector werkzaam zijn en in hun werk met HRM-vragen geconfronteerd worden. Daarnaast richt het boek zich op
studenten in het wetenschappelijk onderwijs en in latere jaren van het HBO."

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023246022
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
271

Aanrader

Top 3 Marketingboeken