Procesmanagement

over procesontwerp en besluitvorming

Prijs € 37,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Hans de Bruijn, Ernst ten Heuvelhof, E.F. ten Heuvelhof, Roel in 't Veld, R.J. in 't Veld

Hardback | Februari 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Wanneer is een manager of bestuurder een succesvolle beslisser?Moet je daadkrachtig zijn? Over ruime feitenkennis beschikken?Overtuigende betogen kunnen houden?De auteurs van Procesmanagement beschouwen een manager als een succesvollebeslisser als hij veel aandacht heeft voor de procesaspecten van verandering.Succesvol management is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de matewaarin de 'stakeholders' betrokken worden bij de besluitvorming en hun eigenbelangen beschermd zien. Zonder hun steun is elke verandering gedoemd temislukken.Dit boek bevat een groot aantal inzichten over dit 'procesmanagement'. De auteurs gaan in op de voordelen daarvan, maar ook de risico's en tekortkomingenlichten zij scherp toe. En ze beschrijven strategieën om met die nadelen om tegaan.In deze 4e herziene druk is bovendien een hoofdstuk toegevoegd met een aantalpraktische handreikingen die het ontwerp en management van processen overzichtelijk en eenvoudig toepasbaar maken.Over de auteursHans de Bruijn is hoogleraar Organisatie en management aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft.Ernst ten Heuvelhof is hoogleraar Bestuurskunde aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft en aan de faculteit der Sociale Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam.Roel in 't Veld is hoogleraar Management van hybride organisaties aan de OpenUniversiteit Nederland, hoogleraar Governance aan de Universiteit van Curaçaoen hoogleraar Governance and Sustainability aan de Universiteit van Tilburg. Bovendien is hij voorzitter van NLBW, NederlandBovenWater.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Hans de Bruijn, Ernst ten Heuvelhof, E.F. ten Heuvelhof, Roel in 't Veld, R.J. in 't Veld
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052619323
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

Wanneer is een manager of bestuurder een succesvolle beslisser?
Moet je daadkrachtig zijn? Over ruime feitenkennis beschikken?
Overtuigende betogen kunnen houden?
De auteurs van Procesmanagement beschouwen een manager als een succesvolle
beslisser als hij veel aandacht heeft voor de procesaspecten van verandering.
Succesvol management is namelijk voor een groot deel afhankelijk van de mate
waarin de 'stakeholders' betrokken worden bij de besluitvorming en hun eigen
belangen beschermd zien. Zonder hun steun is elke verandering gedoemd te
mislukken.
Dit boek bevat een groot aantal inzichten over dit 'procesmanagement'. De auteurs gaan in op de voordelen daarvan, maar ook de risico's en tekortkomingen
lichten zij scherp toe. En ze beschrijven strategieën om met die nadelen om te
gaan.
In deze 4e herziene druk is bovendien een hoofdstuk toegevoegd met een aantal
praktische handreikingen die het ontwerp en management van processen overzichtelijk en eenvoudig toepasbaar maken.
Over de auteurs
Hans de Bruijn is hoogleraar Organisatie en management aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft.
Ernst ten Heuvelhof is hoogleraar Bestuurskunde aan de faculteit Techniek, Bestuur en Management van de Technische Universiteit Delft en aan de faculteit der Sociale Wetenschappen van de Erasmus Universiteit Rotterdam.
Roel in 't Veld is hoogleraar Management van hybride organisaties aan de Open
Universiteit Nederland, hoogleraar Governance aan de Universiteit van Curaçao
en hoogleraar Governance and Sustainability aan de Universiteit van Tilburg. Bovendien is hij voorzitter van NLBW, NederlandBovenWater.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Hans de Bruijn, Ernst ten Heuvelhof, E.F. ten Heuvelhof, Roel in 't Veld, R.J. in 't Veld
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052619323
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Februari 2012
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken