Platformen voor inovatie

nieuwe strategieeen voor innoveren in een digitaliserende wereld

Prijs € 42,50

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Maurits Kreijveld

Paperback | Oktober 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber innoveren en zetten bestaande machtsverhoudingen op hun kop. In rap tempo veroveren zij nieuwe markten door gebruik te maken van de kracht van platformen. Een platform is een fundament van producten, diensten of technologieën waarop andere partijen aanvullende producten en diensten kunnen ontwikkelen. Vaak zijn het ook marktplaatsen die kopers en verkopers bij elkaar brengen, en worden de kennis of expertise van gebruikers betrokken.Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen, mede als gevolg van de toenemende digitalisering en de opkomst van nieuwe technieken als 3D-printing, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen? Hoe kunnen ze hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet onverwacht worden overvleugeld?In De kracht van platformen geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de op platformen gebaseerde innovatiestrategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden markten bekeken die al te maken hebben gekregen met de disruptieve invloed van platformen, en sectoren die hier in de nabije toekomst mee te maken gaan krijgen, zoals de zorg, de maakindustrie, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder kunt worden en kunt profiteren van de platformen die door anderen zijn opgestart.Het eerste Nederlandse boek over innovatieplatformen!

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Maurits Kreijveld
Uitgever
Boom
ISBN
9789462760097
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2014
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
250

Beschrijving

Toonaangevende bedrijven als Apple, Google, Facebook, Airbnb en Uber innoveren en zetten bestaande machtsverhoudingen op hun kop. In rap tempo veroveren zij nieuwe markten door gebruik te maken van de kracht van platformen. Een platform is een fundament van producten, diensten of technologieën waarop andere partijen aanvullende producten en diensten kunnen ontwikkelen. Vaak zijn het ook marktplaatsen die kopers en verkopers bij elkaar brengen, en worden de kennis of expertise van gebruikers betrokken.

Steeds meer bedrijfstakken en maatschappelijke domeinen gaan te maken krijgen met platformen, mede als gevolg van de toenemende digitalisering en de opkomst van nieuwe technieken als 3D-printing, energiegrids, sensoren en DNA-technologie. Hoe kunnen Nederlandse bedrijven en overheden inspelen op deze nieuwe ontwikkelingen? Hoe kunnen ze hun kansen grijpen en ervoor zorgen dat ze niet onverwacht worden overvleugeld?

In De kracht van platformen geven futuroloog Maurits Kreijveld en zijn medeauteurs nieuwe, spannende inzichten in de op platformen gebaseerde innovatiestrategieën van succesvolle bedrijven. Daarbij worden markten bekeken die al te maken hebben gekregen met de disruptieve invloed van platformen, en sectoren die hier in de nabije toekomst mee te maken gaan krijgen, zoals de zorg, de maakindustrie, de landbouw en de banken. U leert hoe u zelf een goede platformaanbieder kunt worden en kunt profiteren van de platformen die door anderen zijn opgestart.

Het eerste Nederlandse boek over innovatieplatformen!

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Maurits Kreijveld
Uitgever
Boom
ISBN
9789462760097
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2014
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
250

Aanrader

Top 3 Marketingboeken