Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie

mythen, misverstanden en mogelijkheden

Prijs € 18,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

B. Pol, C. Swankhuisen, P. van Vendeloo

Paperback | Januari 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie‘Wie is vanavond de Bob?’ is een gevleugelde kreet geworden. Hoe heft de overhead dat voor elkaar gekregen? In dit boek staan de antwoorden op dit sort vragen centraal. Het behandelt de wijze waarop de overhead communicatie kan inzetten voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis van de burgers.Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie geeft studenten en communicatiemedewerkers inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden. Dit gebeurt aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en wordt ge ustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen, waarbij de mythen en misverstanden niet onbesproken blijven. Ten slotte worden er drie onderwerpen belicht die in de praktijk van de overheidscommunicatie actueel zijn: communicatie met (groepen) burgers, de mogelijk-heden en gevaren van internet en de overhead als merk.Op de bijbehorende website zijn vragen en opdrachten te downloaden waarmee de lezer de theorie uit het boek zelf in praktijk kan brengen.Dr. Bert Pol en drs. Christine Swankhuisen zijn zowel actief in de communicatiepraktijk als in de wetenschap. Peter van Vendeloo werkt als hoofd Campagnemanagement bij de Rijksvoorlichtingsdienst.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
B. Pol, C. Swankhuisen, P. van Vendeloo
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789062834853
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
167

Beschrijving

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie
‘Wie is vanavond de Bob?’ is een gevleugelde kreet geworden. Hoe heft de overhead dat voor elkaar gekregen? In dit boek staan de antwoorden op dit sort vragen centraal. Het behandelt de wijze waarop de overhead communicatie kan inzetten voor het veranderen, versterken of afzwakken van gedrag, attitudes en kennis van de burgers.
Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie geeft studenten en communicatiemedewerkers inzicht in de (on)mogelijkheden van communicatie voor overheidsdoeleinden. Dit gebeurt aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke ontwikkelingen en wordt ge ustreerd met voorbeelden uit actuele campagnes en krantenartikelen, waarbij de mythen en misverstanden niet onbesproken blijven. Ten slotte worden er drie onderwerpen belicht die in de praktijk van de overheidscommunicatie actueel zijn: communicatie met (groepen) burgers, de mogelijk-heden en gevaren van internet en de overhead als merk.
Op de bijbehorende website zijn vragen en opdrachten te downloaden waarmee de lezer de theorie uit het boek zelf in praktijk kan brengen.
Dr. Bert Pol en drs. Christine Swankhuisen zijn zowel actief in de communicatiepraktijk als in de wetenschap. Peter van Vendeloo werkt als hoofd Campagnemanagement bij de Rijksvoorlichtingsdienst.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
B. Pol, C. Swankhuisen, P. van Vendeloo
Uitgever
Coutinho
ISBN
9789062834853
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
167

Aanrader

Top 3 Marketingboeken