Media onder de loep

een inleiding tot de mediastudies

Prijs € 24,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Katheline de Lembre

Paperback | Maart 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Media onder de loep, een inleiding in de mediastudies is in de eerste plaats een handboek voor studenten die de studie van de massamedia onontbeerlijk achten voor hun verdere loopbaan als mediaprofessional. Daarnaast is het boeiend leesmateriaal voor al wie een algemeen inzicht wil krijgen in het Vlaamse medialandschap. Doorheen de verschillende hoofdstukken wordt de lezer ingewijd in een landschap dat steeds in beweging is. Een veranderd gebruik van de media, nieuwe spelers op de markt, een gevarieerder aanbod,... Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de klassieke media opgaan in een ruimer medialandschap. De nadruk in dit werk ligt op de situering van de media in het algemeen –met focus op de printmedia en de digitale media. Speciale aandacht gaat uit naar mediamarketing, commercialisering en concentratiebewegingen. De tijd van media als familiebedrijfje of als spreekbuis van een politieke partij of vereniging is voorbij. De strijd om de lezer, kijker, luisteraar, surfer is de laatste decennia losgebarsten en maakt van massamedia commerciële producten die verkocht moeten worden. Het is dus ook belangrijk dat toekomstige mediaprofessionals de marketingprincipes in een mediabedrijf kunnen toepassen. KATHELINE DE LEMBRE is lector aan de Arteveldehogeschool te Gent. Ze doceert Mediastudies, Media- analyse en Marketing

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Katheline de Lembre
Uitgever
Acco, Uitgeverij
ISBN
9789033483363
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
205

Beschrijving

Media onder de loep, een inleiding in de mediastudies is in de eerste plaats een handboek voor studenten die de studie van de massamedia onontbeerlijk achten voor hun verdere loopbaan als mediaprofessional. Daarnaast is het boeiend leesmateriaal voor al wie een algemeen inzicht wil krijgen in het Vlaamse medialandschap. Doorheen de verschillende hoofdstukken wordt de lezer ingewijd in een landschap dat steeds in beweging is. Een veranderd gebruik van de media, nieuwe spelers op de markt, een gevarieerder aanbod,... Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de klassieke media opgaan in een ruimer medialandschap. De nadruk in dit werk ligt op de situering van de media in het algemeen –met focus op de printmedia en de digitale media. Speciale aandacht gaat uit naar mediamarketing, commercialisering en concentratiebewegingen. De tijd van media als familiebedrijfje of als spreekbuis van een politieke partij of vereniging is voorbij. De strijd om de lezer, kijker, luisteraar, surfer is de laatste decennia losgebarsten en maakt van massamedia commerciële producten die verkocht moeten worden. Het is dus ook belangrijk dat toekomstige mediaprofessionals de marketingprincipes in een mediabedrijf kunnen toepassen. KATHELINE DE LEMBRE is lector aan de Arteveldehogeschool te Gent. Ze doceert Mediastudies, Media- analyse en Marketing

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Katheline de Lembre
Uitgever
Acco, Uitgeverij
ISBN
9789033483363
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
205

Aanrader

Top 3 Marketingboeken