Media-ethiek

morele dilemma's in journalistiek, communicatie en reclame

Prijs € 27,25

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

H. Evers, Hans Evers

Hardback | Mei 2007 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de meest besproken items op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(westenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van de media.De volgende onderwerpen worden behandeld:- Wanneer betaal je voor een exclusief interview?- Wanneer mag een journalist infiltreren, met of zonder verborgen camera?- Wat betekent bronbescherming in de journalistiek?- Welke discussies zijn er over privacybescherming?- Hoe gaan de media om met racistische uitingen?- Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto’s?- Wanner schokkende beelden publiceren?- Welke kwesties dienen zich aan in de internetjournalistiek?- Waar liggen de morele grenzen voor communicatiedeskundigen?- Wat betekenen goede smaak en fatsoen in de reclame-ethiek?- Welke vragen zijn er rond amusementsprogramma’s?Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele studeer- en discussievragen.Dr. Huub Evers is lector ‘Interculturaliteit en journalistieke kwaliteit’ en docent media-ethiek aan Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
H. Evers, Hans Evers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001205034
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Mei 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
270

Beschrijving

Media-ethiek biedt een helder en toegankelijk overzicht van de meest besproken items op dit terrein. Dit boek is bedoeld voor studenten journalistiek en communicatie(westenschap), maar ook voor anderen met belangstelling voor ethische vragen op het terrein van de media.
De volgende onderwerpen worden behandeld:
- Wanneer betaal je voor een exclusief interview?
- Wanneer mag een journalist infiltreren, met of zonder verborgen camera?
- Wat betekent bronbescherming in de journalistiek?
- Welke discussies zijn er over privacybescherming?
- Hoe gaan de media om met racistische uitingen?
- Waar liggen de grenzen bij digitale manipulatie van nieuwsfoto’s?
- Wanner schokkende beelden publiceren?
- Welke kwesties dienen zich aan in de internetjournalistiek?
- Waar liggen de morele grenzen voor communicatiedeskundigen?
- Wat betekenen goede smaak en fatsoen in de reclame-ethiek?
- Welke vragen zijn er rond amusementsprogramma’s?
Elk hoofdstuk wordt afgesloten met enkele studeer- en discussievragen.
Dr. Huub Evers is lector ‘Interculturaliteit en journalistieke kwaliteit’ en docent media-ethiek aan Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
H. Evers, Hans Evers
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001205034
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Mei 2007
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
270

Aanrader

Top 3 Marketingboeken