Marktgericht calculeren

een competentietraining

Prijs € 27,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

J. Baccarne, A. Mulder, Lida Mulder

Paperback | Augustus 2004 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Van aankomend marketingmanagers wordt verwacht dat zij strategische beslissingen cijfermatig kunnen onderbouwen Daarvoor moeten zij marketingtheorie koppelen aan praktijkgerichte strategische calculaties. Marktgericht calculeren biedt een helder en beknopt overzicht van juist die calculaties die onontbeerlijk zijn voor de marketingmanagementpraktijk. De vele oefeningen uit dit boeken zorgen ervoor dat het maken van dergelijke calculaties al snel geen problemen meer oplevert.In dit boek komen achtereenvolgens de strategische calculaties van de marketingbegrippen markt, product, prijs, plaats en promotie aan de orde. Daarna volgt verdieping in de vorm van calculaties ten behoeve van marktonderzoek, beslissingscalculaties en de BCG-matrix.Elk hoofdstuk begint met een korte toelichting over de te verwerven leerdoelen en competenties en sluit af met een samenvatting en een lijst van kernbegrippen. Door de vele praktijksituaties komen de cijfers tot leven. De student kan de verworven competenties testen aan de hand van de competentietrainingen aan het eind van elk hoofdstuk. De uitwerkingen van deze competentietrainingen zijn achterin het boek opgenomen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J. Baccarne, A. Mulder, Lida Mulder
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789085060130
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2004
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
140

Beschrijving

Van aankomend marketingmanagers wordt verwacht dat zij strategische beslissingen cijfermatig kunnen onderbouwen Daarvoor moeten zij marketingtheorie koppelen aan praktijkgerichte strategische calculaties.

Marktgericht calculeren biedt een helder en beknopt overzicht van juist die calculaties die onontbeerlijk zijn voor de marketingmanagementpraktijk. De vele oefeningen uit dit boeken zorgen ervoor dat het maken van dergelijke calculaties al snel geen problemen meer oplevert.

In dit boek komen achtereenvolgens de strategische calculaties van de marketingbegrippen markt, product, prijs, plaats en promotie aan de orde. Daarna volgt verdieping in de vorm van calculaties ten behoeve van marktonderzoek, beslissingscalculaties en de BCG-matrix.

Elk hoofdstuk begint met een korte toelichting over de te verwerven leerdoelen en competenties en sluit af met een samenvatting en een lijst van kernbegrippen. Door de vele praktijksituaties komen de cijfers tot leven. De student kan de verworven competenties testen aan de hand van de competentietrainingen aan het eind van elk hoofdstuk. De uitwerkingen van deze competentietrainingen zijn achterin het boek opgenomen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J. Baccarne, A. Mulder, Lida Mulder
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789085060130
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2004
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
140

Aanrader

Top 3 Marketingboeken