Lof der commercie

over olifantenmarketeers, de ethiek van wasmachineontkalkers en godsdienst als product

Prijs € 15,42

Levertijd: 2-3 werkdagen

Ook beschikbaar als:

Ruurd Mulder

Paperback | Januari 2015 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Overconsumptie, verspilling, verslaving, smakeloosheid, slechte eetgewoonten en vervlakking van de media; er zijn maar weinig maatschappelijke problemen waar marketing en reclame niet deels verantwoordelijk voor worden gehouden. Marketeers met hun fixatie op winst en omzet zouden te weinig oog hebben voor de maatschappelijke gevolgen van hun handelen. Het is maar de vraag of deze veronderstelling klopt. Is er inderdaad geen marketeer die deugt? Is hun matige reputatie terecht? Of kunnen marketing en reclame ook bijdragen aan een betere wereld? Wat is de reikwijdte van commerciële inzichten, waar ligt de grens tussen verleiding en bedrog en worden de mogelijkheden die marketeers hebben om ons te beïnvloeden niet overschat? Dit zijn een paar vragen die Ruurd Mulder oproept in deze essaybundel. Aan de hand van voorbeelden en anekdotes geven de teksten een genuanceerd beeld van het marketingvak. Wie ooit enigszins tegen wil en dank terecht is gekomen in een commerciële functie, zal zich herkennen in de twijfels en ambivalente houding van de auteur en zich gesterkt voelen in de overtuiging dat een marketeer niet per definitie geneigd is tot alle kwaad en niet bekwaam is tot enig goeds.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Ruurd Mulder
Uitgever
Mijnmanagementboek.nl
ISBN
9789462544819
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
183

Beschrijving

Overconsumptie, verspilling, verslaving, smakeloosheid, slechte eetgewoonten en vervlakking van de media; er zijn maar weinig maatschappelijke problemen waar marketing en reclame niet deels verantwoordelijk voor worden gehouden. Marketeers met hun fixatie op winst en omzet zouden te weinig oog hebben voor de maatschappelijke gevolgen van hun handelen. Het is maar de vraag of deze veronderstelling klopt. Is er inderdaad geen marketeer die deugt? Is hun matige reputatie terecht? Of kunnen marketing en reclame ook bijdragen aan een betere wereld? Wat is de reikwijdte van commerciële inzichten, waar ligt de grens tussen verleiding en bedrog en worden de mogelijkheden die marketeers hebben om ons te beïnvloeden niet overschat? Dit zijn een paar vragen die Ruurd Mulder oproept in deze essaybundel. Aan de hand van voorbeelden en anekdotes geven de teksten een genuanceerd beeld van het marketingvak. Wie ooit enigszins tegen wil en dank terecht is gekomen in een commerciële functie, zal zich herkennen in de twijfels en ambivalente houding van de auteur en zich gesterkt voelen in de overtuiging dat een marketeer niet per definitie geneigd is tot alle kwaad en niet bekwaam is tot enig goeds.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Ruurd Mulder
Uitgever
Mijnmanagementboek.nl
ISBN
9789462544819
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
183

Aanrader

Top 3 Marketingboeken