Ildefonso Falcones

Dwarsligger | November 2017 |

Bekijk recensies
Gebaseerd op 1 beoordeling
Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

dwarsligger 499 Ildefonso Falcones Koningin op blote voetenEen epische roman over vriendschap, wraak, passie, kunst en vrijheid. Januari 1748. Een zwarte vrouw dwaalt door Sevilla. Ze kan nergens terecht na haar lange bootreis vanuit Cuba en is de wanhoop nabij, totdat ze Milagros ontmoet, een rebelse jonge zigeunerin. De twee vrouwen worden onafscheidelijk. Sevilla bruist: overal zijn theaters en er ontstaat een nieuwe dans, de flamenco. De twee vriendinnen kunnen het hoofd boven water houden. Maar dan wordt het koninklijk besluit uitgevaardigd dat alle zigeuners Spanje moeten verlaten. De vriendinnen verliezen hun vrijheid en elkaar. Zal het lot hen ooit weer samenbrengen? Ildefonso Falcones woont in Barcelona, waar hij werkt als advocaat. Zijn debuut De kathedraal van de zee was een groot internationaal succes en wordt verfilmd. 'Een prachtig fresco.' - El Mundo'Ook in zijn derde boek weet Falcones zijn lezer weer volkomen te boeien. Een mooie combinatie van spanning en historie.' - Anthoni Fierloos, boekhandel Het Paard van Troje te Goes

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Ildefonso Falcones
Uitgever
Dwarsligger
ISBN
9789049806064
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2017
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving

dwarsligger 499 Ildefonso Falcones Koningin op blote voeten

Een epische roman over vriendschap, wraak, passie, kunst en vrijheid.

Januari 1748. Een zwarte vrouw dwaalt door Sevilla. Ze kan nergens terecht na haar lange bootreis vanuit Cuba en is de wanhoop nabij, totdat ze Milagros ontmoet, een rebelse jonge zigeunerin. De twee vrouwen worden onafscheidelijk. Sevilla bruist: overal zijn theaters en er ontstaat een nieuwe dans, de flamenco. De twee vriendinnen kunnen het hoofd boven water houden. Maar dan wordt het koninklijk besluit uitgevaardigd dat alle zigeuners Spanje moeten verlaten. De vriendinnen verliezen hun vrijheid en elkaar. Zal het lot hen ooit weer samenbrengen?

Ildefonso Falcones woont in Barcelona, waar hij werkt als advocaat. Zijn debuut De kathedraal van de zee was een groot internationaal succes en wordt verfilmd.

'Een prachtig fresco.' - El Mundo

'Ook in zijn derde boek weet Falcones zijn lezer weer volkomen te boeien. Een mooie combinatie van spanning en historie.' - Anthoni Fierloos, boekhandel Het Paard van Troje te Goes