Innoveren met teams in de kinderopvang

Prijs € 17,90

Uitverkocht

Frits Bovenberg, Simone van de Lindt, Betsy van de Grift

Paperback | September 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De kinderopvang moet aan hoge verwachtingen voldoen. Niet alleen is het de snelst groeiende sector, maar ook de kwaliteitsontwikkeling en de professionalisering gaat enorm snel. Wendbaarheid, aanpassingen en innovatie zijn essentieel. Wie niet aan de ‘nieuwe’ eisen voldoet, loopt het risico de goede naam en omzet te verliezen. Voor een onderneming die wel en op tijd aan de eisen voldoet, liggen er kansen. Maar die kansen moeten dan wel door de mensen in het primaire proces aangepakt worden. Innovatieve teams zijn daarvoor van groot belang. Innoveren met teams in de kinderopvang geeft handvatten voor het efficiënt en zorgvuldig doorvoeren van veranderingen en verbeteringen opdat teams daadwerkelijk en met plezier kunnen innoveren. Het is een hulpmiddel voor zowel nieuw op te richten als bestaande teams, omdat alle teamaspecten aan bod komen. In het boek zijn veel voorbeelden en handige tips opgenomen. Dit (werk)boek richt zich specifiek op de rol van het team en de teamleiders in de kinderopvang. Niet eerder kregen deze teams in de kinderopvang een schat aan informatie, praktische en toegankelijk, exclusief voor hen, in een boek aangeboden! Het boek helpt om van de ‘denkers’ ‘doeners’ te maken en omgekeerd. Als zelfhulpboek of als leidraad voor trainingen en opleiding. “Het is leuk om met je collega’s te praten over je eigen missie en visie. Want meestal denk je dat dat voor het hoger management is. Maar door onze eigen visie te zoeken, kregen we meer zicht op de veranderingen die we door wilden voeren. Het maakt het team meer gemotiveerd en maakt het leiding geven aan de veranderingen voor mij gemakkelijker.” Mirna Vos, coördinator BSO.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Frits Bovenberg, Simone van de Lindt, Betsy van de Grift
Uitgever
SWP
ISBN
9789088500732
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
123

Beschrijving

De kinderopvang moet aan hoge verwachtingen voldoen. Niet alleen is het de snelst groeiende sector, maar ook de kwaliteitsontwikkeling en de professionalisering gaat enorm snel.
Wendbaarheid, aanpassingen en innovatie zijn essentieel. Wie niet aan de ‘nieuwe’ eisen voldoet, loopt het risico de goede naam en omzet te verliezen. Voor een onderneming die wel en op tijd aan de eisen voldoet, liggen er kansen. Maar die kansen moeten dan wel door de mensen in het primaire proces aangepakt worden. Innovatieve teams zijn daarvoor van groot belang.

Innoveren met teams in de kinderopvang geeft handvatten voor het efficiënt en zorgvuldig doorvoeren van veranderingen en verbeteringen opdat teams daadwerkelijk en met plezier kunnen innoveren. Het is een hulpmiddel voor zowel nieuw op te richten als bestaande teams, omdat alle teamaspecten aan bod komen. In het boek zijn veel voorbeelden en handige tips opgenomen.

Dit (werk)boek richt zich specifiek op de rol van het team en de teamleiders in de kinderopvang. Niet eerder kregen deze teams in de kinderopvang een schat aan informatie, praktische en toegankelijk, exclusief voor hen, in een boek aangeboden!
Het boek helpt om van de ‘denkers’ ‘doeners’ te maken en omgekeerd. Als zelfhulpboek of als leidraad voor trainingen en opleiding.

“Het is leuk om met je collega’s te praten over je eigen missie en visie. Want meestal denk je dat dat voor het hoger management is. Maar door onze eigen visie te zoeken, kregen we meer zicht op de veranderingen die we door wilden voeren. Het maakt het team meer gemotiveerd en maakt het leiding geven aan de veranderingen voor mij gemakkelijker.”
Mirna Vos, coördinator BSO.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Frits Bovenberg, Simone van de Lindt, Betsy van de Grift
Uitgever
SWP
ISBN
9789088500732
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
September 2009
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
123

Aanrader

Top 3 Marketingboeken