Human Business Engineering

het organiseren van talent

Prijs € 20,00

Voor 21.00 besteld, morgen in huis.

Actie: Geen verzendkosten!

Ook beschikbaar als:

Rolf Baarda, Glenn Frijde

Paperback | Oktober 2008 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

HUMAN BUSINESS ENGINEERING Het organiseren van talent De auteurs van dit boek over organisatie? en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best bij hen past. In het veilige midden van de kudde zitten: helpers, basiskrachten, allrounders en vakspecialisten. Aan de rand van de kudde de avonturiers: professionals, generalisten, leiders en strategen. Rolf Baarda en Glenn Frijde zijn ervan overtuigd dat de sleutel voor zakelijk succes ligt in het kraakhelder benoemen en benutten van deze verschillende persoonlijkheden en hun talenten. Niet iedereen is immers hetzelfde, en hoewel mensen kunnen leren, kun je niemand echt veranderen. Maar je kunt ze wel het ideale plekje in de kudde geven, waardoor ze zich gewaardeerd voelen en het beste uit zichzelf halen. Als je mensen als uitgangspunt neemt voor je organisatie, en hun karakters, drijfveren en capaciteiten durft te onderscheiden, ben je bezig met Human Business Engineering. Samen met de HR Roadmap biedt Human Business Engineering een verfrissend alternatief voor het klassieke personeelsmanagement, dat alleen nog om promoties draait en niets meer te maken heeft met het werkelijke doel van organisaties: excelleren door bezieling. paperback, ca D 27,50 ca 160 bladzijden, 15 x 23 cm nur 801, 807, 808, boeksoort: W oktober 2008 BUSINESS BIBLIOTHEEK, STRATEGIE & ORGANISATIE 978904700109

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Rolf Baarda, Glenn Frijde
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047001096
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2008
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
158

Beschrijving

HUMAN BUSINESS ENGINEERING
Het organiseren van talent

De auteurs van dit boek over organisatie? en beloningsmanagement nemen geen blad voor de mond: organisaties die zich willen onderscheiden van andere, moeten vooral niet doen alsof iedereen hetzelfde is. Baarda en Frijde schuwen geen ferme uitspraken en vergelijken het personeel van een organisatie met een kudde. Afzonderlijke medewerkers verdelen ze vervolgens in acht verschillende persoonlijkheden en de rol die het best bij hen past. In het veilige midden van de kudde zitten: helpers, basiskrachten, allrounders en vakspecialisten. Aan de rand van de kudde de avonturiers: professionals, generalisten, leiders en strategen. Rolf Baarda en Glenn Frijde zijn ervan overtuigd dat de sleutel voor zakelijk succes ligt in het kraakhelder benoemen en benutten van deze verschillende persoonlijkheden en hun talenten. Niet iedereen is immers hetzelfde, en hoewel mensen kunnen leren, kun je niemand echt veranderen. Maar je kunt ze wel het ideale plekje in de kudde geven, waardoor ze zich gewaardeerd voelen en het beste uit zichzelf halen. Als je mensen als uitgangspunt neemt voor je organisatie, en hun karakters, drijfveren en capaciteiten durft te onderscheiden, ben je bezig met Human Business Engineering. Samen met de HR Roadmap biedt Human Business Engineering een verfrissend alternatief voor het klassieke personeelsmanagement, dat alleen nog om promoties draait en niets meer te maken heeft met het werkelijke doel van organisaties: excelleren door bezieling.

paperback, ca D 27,50
ca 160 bladzijden, 15 x 23 cm
nur 801, 807, 808,
boeksoort: W
oktober 2008
BUSINESS BIBLIOTHEEK, STRATEGIE & ORGANISATIE

978904700109

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Rolf Baarda, Glenn Frijde
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047001096
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2008
Categorie
Overig
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
158

Aanrader

Top 3 Marketingboeken