Het Nederlandse Ondernemingsklimaat in cijfers 2009

Prijs € 39,20

Uitverkocht

Paperback | Juli 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Een goed ondernemingsklimaat heeft een positieve invloed op economische groei. Bedrijven zijn en blijven - ook in tijden van recessie - de primaire bron voor welvaart. Beslissingen over waar te investeren worden door bedrijven in toenemende mate op mondiaal niveau genomen. Overheden van individuele landen stellen zich hierdoor vaker de vraag: Hoe concurrerend is mijn land eigenlijk voor zittende bedrijven en eventuele nieuwe bedrijvigheid? Deze publicatie beschrijft aan de hand van een honderdtal indicatoren de economische prestaties en het bijbehorende ondernemingsklimaat van twintig landen. De meeste aandacht gaat hierbij uiteraard uit naar de situatie in Nederland. Het CBS heeft de publicatie op verzoek van het Ministerie van Economische Zaken samengesteld.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Centraal Bureau voor de Statistiek
ISBN
9789035718890
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
193

Beschrijving

Een goed ondernemingsklimaat heeft een positieve invloed op economische groei. Bedrijven zijn en blijven - ook in tijden van recessie - de primaire bron voor welvaart. Beslissingen over waar te investeren worden door bedrijven in toenemende mate op mondiaal niveau genomen. Overheden van individuele landen stellen zich hierdoor vaker de vraag: Hoe concurrerend is mijn land eigenlijk voor zittende bedrijven en eventuele nieuwe bedrijvigheid? Deze publicatie beschrijft aan de hand van een honderdtal indicatoren de economische prestaties en het bijbehorende ondernemingsklimaat van twintig landen. De meeste aandacht gaat hierbij uiteraard uit naar de situatie in Nederland. Het CBS heeft de publicatie op verzoek van het Ministerie van Economische Zaken samengesteld.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Centraal Bureau voor de Statistiek
ISBN
9789035718890
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Juli 2009
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
193

Aanrader

Top 3 Marketingboeken