Het einde van online winkelen

De toekomst van retail die in een wereld altijd verbonden is

Prijs € 24,99

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Wijnand Jongen

Paperback | November 2016 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

De retail kraakt in haar voegen en lijdt onder de gevolgen van de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. Het fundamentele probleem ligt echter dieper: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten. Die ontwikkelen zich in rap tempo tot ‘onlife’ consumenten en zijn 24 uur per dag verbonden. Ze maken geen onderscheid meer tussen online en offline – die werelden worden één en niemand spreekt straks nog van online winkelen. Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die gedomineerd wordt door marktplaatsen en (deel)platformen. Ze moeten transformeren naar digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat, zoals in de jaren vijftig en zestig. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan en de persoonlijke benadering weer toegevoegde waarde is. Internet of things draagt bij aan de nieuwe economie van ‘always connected retail’ die in de komende decennia kan bijdragen aan een betere wereld. Een wereld die persoonlijker, gelijkwaardiger, groener en bereikbaarder is. Wijnand Jongen geeft in dit boek een heldere beschrijving van deze nieuwe economische orde en de invloed daarvan op de detailhandel en dienstensector.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Wijnand Jongen
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047009948
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2016
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
256

Beschrijving

De retail kraakt in haar voegen en lijdt onder de gevolgen van de economische crisis en de digitalisering van de samenleving. Het fundamentele probleem ligt echter dieper: winkels zijn nauwelijks in staat in te spelen op het veranderende gedrag van klanten. Die ontwikkelen zich in rap tempo tot ‘onlife’ consumenten en zijn 24 uur per dag verbonden. Ze maken geen onderscheid meer tussen online en offline – die werelden worden één en niemand spreekt straks nog van online winkelen. Winkels moeten met nieuwe businessmodellen komen om een plek te veroveren in een wereld die gedomineerd wordt door marktplaatsen en (deel)platformen. Ze moeten transformeren naar digitale netwerkorganisaties waar de menselijke maat weer centraal staat, zoals in de jaren vijftig en zestig. Het einde van online winkelen markeert het begin van een nieuw tijdperk waarin personalisering en digitalisering naadloos samengaan en de persoonlijke benadering weer toegevoegde waarde is. Internet of things draagt bij aan de nieuwe economie van ‘always connected retail’ die in de komende decennia kan bijdragen aan een betere wereld. Een wereld die persoonlijker, gelijkwaardiger, groener en bereikbaarder is. Wijnand Jongen geeft in dit boek een heldere beschrijving van deze nieuwe economische orde en de invloed daarvan op de detailhandel en dienstensector.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Wijnand Jongen
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047009948
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2016
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
256

Aanrader

Top 3 Marketingboeken