Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs

Prijs € 42,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Louis Cauffman, Dick J. van Dijk

Paperback | November 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs biedt een grondige inleiding in het oplossingsgerichte denken. Besproken wordt hoe je in willekeurig welke onderwijspositie zo te werk kunt gaan dat je je laat sturen door de oplossing in plaats van het probleem. Het boek bestaat uit vier onafhankelijk van elkaar te lezen delen: het oplossingsgerichte denkkader, het werkveld van het onderwijs als geheel, het instrumentarium en het 'doen en laten' in leidinggeven, middenmanagement, onderwijzen, ondersteunen en assisteren.Geen nieuw jargon of compleet andere benadering; wel een expertsysteem op basis van een zeer uitgebreide verzameling gevalsbeschrijvingen, waaruit iedere onderwijskracht naar hartelust zal kunnen putten. De auteurs spreken de wens uit dat de gebruiker alles wat hij oppikt zo naadloos mogelijk laat aansluiten bij wat hij al weet en kan, kent en doet. Een inspirerend en uitdagend boek.This empowering approach taps into the resilience of students and educators and guides them all in a handy workbook format. dr. Linda MetcalfUitgaan van mogelijkheden en niet van onmogelijkheden biedt de werkers in het onderwijs een hoopvol perspectief. Louis van GaalHet (dit boek - red.) bespreekt de vraag welke persoonlijke krachtenleerlingen/studenten en hun leraren ter beschikking hebben om de problemen, die er zeker zijn, aan te pakken. prof. dr. Kees van der WolfUitdagend en bemoedigend voor al die mensen die er écht werk van maken jongeren hun eigen weg te helpen vinden. Max Hoefeijzers

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Louis Cauffman, Dick J. van Dijk
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789059317529
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
320

Beschrijving

Handboek oplossingsgericht werken in het onderwijs biedt een grondige inleiding in het oplossingsgerichte denken. Besproken wordt hoe je in willekeurig welke onderwijspositie zo te werk kunt gaan dat je je laat sturen door de oplossing in plaats van het probleem. Het boek bestaat uit vier onafhankelijk van elkaar te lezen delen: het oplossingsgerichte denkkader, het werkveld van het onderwijs als geheel, het instrumentarium en het 'doen en laten' in leidinggeven, middenmanagement, onderwijzen, ondersteunen en assisteren.
Geen nieuw jargon of compleet andere benadering; wel een expertsysteem op basis van een zeer uitgebreide verzameling gevalsbeschrijvingen, waaruit iedere onderwijskracht naar hartelust zal kunnen putten. De auteurs spreken de wens uit dat de gebruiker alles wat hij oppikt zo naadloos mogelijk laat aansluiten bij wat hij al weet en kan, kent en doet. Een inspirerend en uitdagend boek.

This empowering approach taps into the resilience of students and educators and guides them all in a handy workbook format. dr. Linda Metcalf

Uitgaan van mogelijkheden en niet van onmogelijkheden biedt de werkers in het onderwijs een hoopvol perspectief. Louis van Gaal

Het (dit boek - red.) bespreekt de vraag welke persoonlijke krachtenleerlingen/studenten en hun leraren ter beschikking hebben om de problemen, die er zeker zijn, aan te pakken. prof. dr. Kees van der Wolf

Uitdagend en bemoedigend voor al die mensen die er écht werk van maken jongeren hun eigen weg te helpen vinden. Max Hoefeijzers

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Louis Cauffman, Dick J. van Dijk
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
ISBN
9789059317529
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
320

Aanrader

Top 3 Marketingboeken