Grondprincipes van coachen

de wil mobiliseren waar de ontwikkeling van mens en organisatie elkaar kruisen

Prijs € 45,00

Levertijd: 1-2 werkdagen

Actie: Geen verzendkosten!

K. Locher, J. Luijten

Hardback | September 2004 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Grondprincipes van coachen behandelt de kern van coachen: het maken van een interventie in de relatie mens en organisatie. Het boek gaat daarbij spannende kwesties niet uit de weg: Wie stuurt er in een coachrelatie? Hoe verhoudt zich de vraag van de cliënt en diens leidinggevende/opdrachtgever? Coachen is geen therapie, maar wat is dan de werking? Wat voor tarief vraag je als coach? Grondprincipes van coachen is grondig: van begin tot het einde van het coachtraject wordt de lezer handvatten gegeven om het coachtraject vorm te geven in de vorm van zeven bakens: Beeld vormen ? Proces ontwerpen ? Condities creëren ? Interveniëren ? Biografisch en organisatieontwikkelgericht kijken ? Zin geven ? Integreren. Het boek is op handelen gericht. Concepten ? gebaseerd op de jarenlange management?, advies?, training? en coachervaring van de auteurs ? wisselen af met op de coachpraktijk gerichte opdrachten. Dit boek is bestemd voor iedereen die zich op professionele wijze met coach? en ontwikkelgesprekken bezighoudt of wil bezighouden. Externe en interne coaches, organisatieadviseurs, maar ook leidinggevenden die beseffen dat het geheim van leidinggeven ook schuilt in het tot ontwikkeling brengen van hun medewerkers. Dit boek kan ook een hulpmiddel zijn voor opleiders die zich bezighouden met de opleiding van professionals en daarbij methodieken van coachen willen gebruiken. De auteurs zijn senior medewerkers aan het NPI instituut voor Organisatieontwikkeling te Zeist.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
K. Locher, J. Luijten
Uitgever
Christofoor, Uitgeverij
ISBN
9789060384282
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2004
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
375

Beschrijving

Grondprincipes van coachen behandelt de kern van coachen: het maken van een interventie in de relatie mens en organisatie. Het boek gaat daarbij spannende kwesties niet uit de weg: Wie stuurt er in een coachrelatie? Hoe verhoudt zich de vraag van de cliënt en diens leidinggevende/opdrachtgever? Coachen is geen therapie, maar wat is dan de werking? Wat voor tarief vraag je als coach? Grondprincipes van coachen is grondig: van begin tot het einde van het coachtraject wordt de lezer handvatten gegeven om het coachtraject vorm te geven in de vorm van zeven bakens: Beeld vormen ? Proces ontwerpen ? Condities creëren ? Interveniëren ? Biografisch en organisatieontwikkelgericht kijken ? Zin geven ? Integreren. Het boek is op handelen gericht. Concepten ? gebaseerd op de jarenlange management?, advies?, training? en coachervaring van de auteurs ? wisselen af met op de coachpraktijk gerichte opdrachten. Dit boek is bestemd voor iedereen die zich op professionele wijze met coach? en ontwikkelgesprekken bezighoudt of wil bezighouden. Externe en interne coaches, organisatieadviseurs, maar ook leidinggevenden die beseffen dat het geheim van leidinggeven ook schuilt in het tot ontwikkeling brengen van hun medewerkers. Dit boek kan ook een hulpmiddel zijn voor opleiders die zich bezighouden met de opleiding van professionals en daarbij methodieken van coachen willen gebruiken. De auteurs zijn senior medewerkers aan het NPI instituut voor Organisatieontwikkeling te Zeist.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
K. Locher, J. Luijten
Uitgever
Christofoor, Uitgeverij
ISBN
9789060384282
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
September 2004
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
375

Aanrader

Top 3 Marketingboeken