Grenzen aan transparantie

Prijs € 19,90

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Piet Hein Coebergh, Edi Cohen

Paperback | Oktober 2009 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Transparantie is informatie delen; inzicht geven in beleid en strategie. De laatste jaren lijkt onze wereld steeds transparanter, maar toch kwam de kredietcrisis voor velen als een donderslag bij heldere hemel. Weten we eigenlijk wel zoveel over onze bedrijven en autoriteiten? Willen we dat wel? En kunnen we met alle benodigde informatie overweg? Deze en andere vragen stelden Piet Hein Coebergh en Edi Cohen aan vooraanstaande experts uit de politiek, wetenschap, journalistiek, overheid en het bedrijfsleven. Sommigen menen dat meer transparantie dwingt tot het democratiseren van kennis, en dus van de macht. Dat bevordert de emancipatie van achtergestelde groeperingen, het onderling vertrouwen en maatschappelijke zekerheden. Anderen stellen dat de eis van transparantie juist een verstikkende juridische doolhof oplevert die onderling wantrouwen cultiveert, uitmondend in een orwelliaanse samenleving. De gesprekken leren dat er voor iedereen grenzen aan transparantie zijn. Deze bundel bevat persoonlijke, gedreven betogen, die een waardevolle bijdrage leveren aan het publiek debat over dit actuele onderwerp.In samenwerking met het Financieele Dagblad

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Piet Hein Coebergh, Edi Cohen
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047002840
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2009
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
222

Beschrijving

Transparantie is informatie delen; inzicht geven in beleid en strategie. De laatste jaren lijkt onze wereld steeds transparanter, maar toch kwam de kredietcrisis voor velen als een donderslag bij heldere hemel. Weten we eigenlijk wel zoveel over onze bedrijven en autoriteiten? Willen we dat wel? En kunnen we met alle benodigde informatie overweg? Deze en andere vragen stelden Piet Hein Coebergh en Edi Cohen aan vooraanstaande experts uit de politiek, wetenschap, journalistiek, overheid en het bedrijfsleven.

Sommigen menen dat meer transparantie dwingt tot het democratiseren van kennis, en dus van de macht. Dat bevordert de emancipatie van achtergestelde groeperingen, het onderling vertrouwen en maatschappelijke zekerheden. Anderen stellen dat de eis van transparantie juist een verstikkende juridische doolhof oplevert die onderling wantrouwen cultiveert, uitmondend in een orwelliaanse samenleving. De gesprekken leren dat er voor iedereen grenzen aan transparantie zijn. Deze bundel bevat persoonlijke, gedreven betogen, die een waardevolle bijdrage leveren aan het publiek debat over dit actuele onderwerp.

In samenwerking met het Financieele Dagblad

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Piet Hein Coebergh, Edi Cohen
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047002840
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2009
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
222

Aanrader

Top 3 Marketingboeken