Global value chains

linking local producers from developing countries to international markets

Prijs € 39,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Paperback | Januari 2012 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek schetst de invloed van de mondiale waardeketens op lokaal, nationaal en internationaal niveau.Mondiale waardeketens zijn het complexe netwerk van activiteiten die plaatsvinden tussen locale producent en eindgebruiker. Het boek geeft eerst een theoretisch kader en een overzicht van de 'state of the art' binnen dit veld van wetenschap. Vervolgens krijgt de lezer aan de hand van case studies een compleet beeld van de betekenis van mondiale waardeketens. De case studies gaan over landbouwkundige waardeketens, zoals de bierbrouwindustrie in Ghana en de bioindustrie in Namibië, maar ook over andere soorten waardeketens, zoals de industie van halfgeleiders in China en Maleisïe, en de toeristische sector in Tanzania. 'Global Value Chains' schetst de invloed van mondiale waardeketens op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Het boek laat verder verschillende facetten van het onderwerp zien, onder andere de belangen van producent en gebruiker, maar ook de invloed van overheden, overheidsinstanties, donoren en civil society op de vorming van mondiale waardeketens. Aan bod komt ook de rol die consumenten spelen bij het bepalen van het eindproduct, en het effect dat internationale standaarden hebben. De auteurs hopen met dit werk een aanzet te geven tot meer onderzoek over dit belangwekkende onderwerp.- Meine Pieter van Dijk is econoom en hoogleraar bij UNESCO-IHE aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.- Jacques Trienekens is universitair hoofddocent bedrijfskunde aan Wageningen University en Research Centre

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089643605
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2012
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig

Beschrijving

Dit boek schetst de invloed van de mondiale waardeketens op lokaal, nationaal en internationaal niveau.

Mondiale waardeketens zijn het complexe netwerk van activiteiten die plaatsvinden tussen locale producent en eindgebruiker. Het boek geeft eerst een theoretisch kader en een overzicht van de 'state of the art' binnen dit veld van wetenschap. Vervolgens krijgt de lezer aan de hand van case studies een compleet beeld van de betekenis van mondiale waardeketens. De case studies gaan over landbouwkundige waardeketens, zoals de bierbrouwindustrie in Ghana en de bioindustrie in Namibië, maar ook over andere soorten waardeketens, zoals de industie van halfgeleiders in China en Maleisïe, en de toeristische sector in Tanzania.

'Global Value Chains' schetst de invloed van mondiale waardeketens op lokaal, nationaal en internationaal niveau. Het boek laat verder verschillende facetten van het onderwerp zien, onder andere de belangen van producent en gebruiker, maar ook de invloed van overheden, overheidsinstanties, donoren en civil society op de vorming van mondiale waardeketens. Aan bod komt ook de rol die consumenten spelen bij het bepalen van het eindproduct, en het effect dat internationale standaarden hebben. De auteurs hopen met dit werk een aanzet te geven tot meer onderzoek over dit belangwekkende onderwerp.

- Meine Pieter van Dijk is econoom en hoogleraar bij UNESCO-IHE aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.
- Jacques Trienekens is universitair hoofddocent bedrijfskunde aan Wageningen University en Research Centre

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Amsterdam University Press
ISBN
9789089643605
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2012
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Engelstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken