De zeven eigenschappen voor een succes in je leven

Prijs € 26,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Stephen R. Covey

Paperback | Maart 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Al decennialang vormen de zeven eigenschappen van Covey een inspiratiebron voor jong en oud. Covey leert ons hoe we de kwaliteit van ons leven kunnen verbeteren, zowel privé als op het werk. Dat doet hij door ons zeven eigenschappen aan te reiken, gebaseerd op universele principes:1 Wees proactief. Besef dat je altijd iets kunt doen aan je omstandigheden en zie hoe je je leven kunt gaan sturen.2 Begin met het einde voor ogen. Begin met een goede omschrijving van je doel, voor je ernaar kunt streven.3 Belangrijke zaken eerst. Maak onderscheid tussen wat belangrijk is voor het behalen van je doel en wat niet.4 Denk win-win. Als je je doel hebt gesteld, probeer dan met een ander samen te werken om jullie beider doelen te bereiken.5 Eerst begrijpen, dan begrepen worden. Met anderen communiceren begint met luisteren en begrijpen – dat opent de dialoog.6 Synergie. Samenwerken levert altijd meer op dan wanneer je de afzonderlijke bijdragen zou optellen; dit is het principe van ‘creatieve samenwerking’.7 Houd de zaag scherp. Voortdurende vernieuwing, bijsturing en herijking van de doelen.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Stephen R. Covey
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047062028
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2010
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
332

Beschrijving

Al decennialang vormen de zeven eigenschappen van Covey een inspiratiebron voor jong en oud. Covey leert ons hoe we de kwaliteit van ons leven kunnen verbeteren, zowel privé als op het werk. Dat doet hij door ons zeven eigenschappen aan te reiken, gebaseerd op universele principes:

1 Wees proactief. Besef dat je altijd iets kunt doen aan je omstandigheden en zie hoe je je leven kunt gaan sturen.
2 Begin met het einde voor ogen. Begin met een goede omschrijving van je doel, voor je ernaar kunt streven.
3 Belangrijke zaken eerst. Maak onderscheid tussen wat belangrijk is voor het behalen van je doel en wat niet.
4 Denk win-win. Als je je doel hebt gesteld, probeer dan met een ander samen te werken om jullie beider doelen te bereiken.
5 Eerst begrijpen, dan begrepen worden. Met anderen communiceren begint met luisteren en begrijpen – dat opent de dialoog.
6 Synergie. Samenwerken levert altijd meer op dan wanneer je de afzonderlijke bijdragen zou optellen; dit is het principe van ‘creatieve samenwerking’.
7 Houd de zaag scherp. Voortdurende vernieuwing, bijsturing en herijking van de doelen.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Stephen R. Covey
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047062028
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2010
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
332

Aanrader

Top 3 Marketingboeken