De wereld van Nutella

hoe een beleg de wereld veroverde

Prijs € 20,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Gigi Padovani

Paperback | November 2015 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek vertelt het ongelofelijke verhaal van Nutella, het meest favoriete broodbeleg ter wereld. Vlak na de oorlog toen chocola schaars was, besloot bakker Pietro Ferrero uit het Italiaanse Piemonte een pasta te maken van hazelnoten. Pietro's zoon Michele Ferrero maakte er een commercieel succes van door het in 1964 tot Nutella om te dopen en het onder die naam in potten wereldwijd te gaan verkopen. Nutella groeide uit tot een van de bekendste merken ter wereld. Naast de geschiedenis belicht journalist Gigi Padovani in dit boek ook het succes van het bedrijf door een doelbewuste strategie van innoveren, internationaliseren en het koesteren van klantenrelaties.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Gigi Padovani
Uitgever
Kosmos Uitgevers
ISBN
9789021560656
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
352

Beschrijving

Dit boek vertelt het ongelofelijke verhaal van Nutella, het meest favoriete broodbeleg ter wereld. Vlak na de oorlog toen chocola schaars was, besloot bakker Pietro Ferrero uit het Italiaanse Piemonte een pasta te maken van hazelnoten. Pietro's zoon Michele Ferrero maakte er een commercieel succes van door het in 1964 tot Nutella om te dopen en het onder die naam in potten wereldwijd te gaan verkopen. Nutella groeide uit tot een van de bekendste merken ter wereld.
Naast de geschiedenis belicht journalist Gigi Padovani in dit boek ook het succes van het bedrijf door een doelbewuste strategie van innoveren, internationaliseren en het koesteren van klantenrelaties.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Gigi Padovani
Uitgever
Kosmos Uitgevers
ISBN
9789021560656
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
November 2015
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
352

Aanrader

Top 3 Marketingboeken