De kunst van overtuigen

draagvlak en betrokkenheid creëren

Prijs € 22,50

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

John Kotter, John P. Kotter, Lorne Whitehead

Hardback | Oktober 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Nieuwe goede ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden vaak al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. De argumenten daarvoor zijn uiteen - lopend: het idee is al eens eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld/tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis…John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel (de eerste helft van dit boek) hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle tegenargumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat in de tweede helft zien hoe je deze tegenargumenten – het zijn er maar liefs 24 – kunt neutraliseren: onder meer door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstanden begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën.Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
John Kotter, John P. Kotter, Lorne Whitehead
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047030638
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Oktober 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
159

Beschrijving

Nieuwe goede ideeën krijgen soms geen enkele kans. Innovatie- of veranderingsvoorstellen worden vaak al bij voorbaat afgekeurd, als onmogelijk of zelfs bedreigend ervaren. De argumenten daarvoor zijn uiteen - lopend: het idee is al eens eerder geprobeerd en werkte toen ook niet, er zijn veel grotere problemen die eerst opgelost moeten worden, er is geen geld/tijd voor, de techniek functioneert niet goed, we hebben de juiste mensen niet in huis…
John Kotter, expert in verandermanagement, vertelt in de vorm van een parabel (de eerste helft van dit boek) hoe John een groep medewerkers moet overtuigen om nieuwe computers aan te schaffen. Alle tegenargumenten waarmee je een nieuw idee kunt torpederen worden in de strijd geworpen. Kotter laat in de tweede helft zien hoe je deze tegenargumenten – het zijn er maar liefs 24 – kunt neutraliseren: onder meer door niet-relevante opmerkingen te negeren, bezwaren om te buigen in positieve garanties, maar ook door te luisteren en erop in te gaan. Hij maakt de weerstanden begrijpelijk en reikt strategieën aan om mensen te betrekken bij de invoering van je ideeën.
Dit boek sluit aan op Onze ijsberg smelt! en bouwt voort op Kotters veranderingsmodel.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
John Kotter, John P. Kotter, Lorne Whitehead
Uitgever
Business Contact
ISBN
9789047030638
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Oktober 2010
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
159

Aanrader

Top 3 Marketingboeken