Creativity

the art and science of great ideas

Prijs € 17,00

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Wouter Boon

Paperback | Maart 2014 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Veel mensen ervaren creativiteit als iets ondefinieerbaars, iets vaags waar je niet de hand op kunt leggen. Dat is vreemd omdat creativiteit overal om ons heen te vinden is. We zien het uiteraard in kunst en producten van vormgeving, maar ook in nieuwe technische gadgets die beloven ons leven te zullen veranderen.En er huist creativiteit in alledaagse spullen, die we gebruiken zonder er bij na te denken dat ze ooit ontworpen zijn. En wij zelf als mensen gebruiken onze creativiteit constant. De reden dat we creativiteit toch zien als iets ongrijpbaars is dat we er nog steeds niet precies achter zijn wat er precies in onze hersenen gebeurd als we onze creativiteit aanboren. Sterker nog we hebben er moeite mee onze creativiteit bewust aan te boren, eerder overkomt het ons, als een inval, een idee dat ons plotseling te binnen schiet. En hoewel creativiteit moeilijk bestuurbaar lijkt, is het toch het belangrijkste wat wij als mens bezitten, onze hele wereld is erop gebouwd.Defining Creativity verklaart op zeer toegankelijke wijze wat creativiteit eigenlijk is vanuit een biologisch, psychologisch en sociaal-cultureel standpunt. Het is geen dik populair-wetenschappelijk boek, daar zijn er al veel van. Wat het wel biedt is een zeer prettige leesbaar en inspirerend overzicht van de belangrijkste kennis over creativiteit die op dit moment voor handen is.Over de auteurWouter Boon (1975) heeft rechten gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Na een korte carrière als advocaat, maakte hij de overstap naar de reclame.Hij is oprichter van het reclameblog Amsterdam Ad Blog en werkt als brandingstrateeg voor Boon Strategy. Over onderwerpen op het gebied van creativiteit blogt hij op definingcreativity.com.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Wouter Boon
Uitgever
BIS Publishers BV
ISBN
9789063693459
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2014
Categorie
Algemeen
Taal
Engelstalig
Aantal Pagina's
136

Beschrijving

Veel mensen ervaren creativiteit als iets ondefinieerbaars, iets vaags waar je niet de hand op kunt leggen. Dat is vreemd omdat creativiteit overal om ons heen te vinden is. We zien het uiteraard in kunst en producten van vormgeving, maar ook in nieuwe technische gadgets die beloven ons leven te zullen veranderen.

En er huist creativiteit in alledaagse spullen, die we gebruiken zonder er bij na te denken dat ze ooit ontworpen zijn. En wij zelf als mensen gebruiken onze creativiteit constant.

De reden dat we creativiteit toch zien als iets ongrijpbaars is dat we er nog steeds niet precies achter zijn wat er precies in onze hersenen gebeurd als we onze creativiteit aanboren. Sterker nog we hebben er moeite mee onze creativiteit bewust aan te boren, eerder overkomt het ons, als een inval, een idee dat ons plotseling te binnen schiet. En hoewel creativiteit moeilijk bestuurbaar lijkt, is het toch het belangrijkste wat wij als mens bezitten, onze hele wereld is erop gebouwd.

Defining Creativity verklaart op zeer toegankelijke wijze wat creativiteit eigenlijk is vanuit een biologisch, psychologisch en sociaal-cultureel standpunt. Het is geen dik populair-wetenschappelijk boek, daar zijn er al veel
van. Wat het wel biedt is een zeer prettige leesbaar en inspirerend overzicht van de belangrijkste kennis over creativiteit die op dit moment voor handen is.

Over de auteur
Wouter Boon (1975) heeft rechten gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam. Na een korte carrière als advocaat, maakte hij de overstap naar de reclame.
Hij is oprichter van het reclameblog Amsterdam Ad Blog en werkt als branding
strateeg voor Boon Strategy. Over onderwerpen op het gebied van creativiteit blogt hij op definingcreativity.com.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Wouter Boon
Uitgever
BIS Publishers BV
ISBN
9789063693459
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Maart 2014
Categorie
Algemeen
Taal
Engelstalig
Aantal Pagina's
136

Aanrader

Top 3 Marketingboeken