Communication by NETwork

netwerken als strategisch instrument voor beleid en onderneming

Prijs € 23,50

Uitverkocht

H. Buis

Paperback | Oktober 2008 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

"Organisaties zien zich in toenemende mate voor problemen en uitdagingen gesteld die zij niet in hun eentje kunnen oplossen. Hulp van anderen is dan nodig. Bijvoorbeeld in de vorm van specialistische kennis en vaardigheden, financiële middelen of toegang tot bepaalde markten en groepen. Dit boek biedt een strategische oplossing met praktische ‘tools’ om deze hulp in netwerkvorm te realiseren: 'Communication by Network'. Centraal daarin staan de basisprincipes Needs, Equality en Timing. In succesvolle netwerken spelen de deelnemers optimaal in op elkaars behoeften (needs), is er zoveel mogelijk gelijkwaardigheid tussen de deelnemers (equality) en respecteren deelnemers elkaars agenda en tempo (timing). 'Communication by NETwork' helpt om geschikte partners te inventariseren, te werven en te binden aan een gezamenlijke doelstelling. Het mes snijdt aan twee kanten. Door partners in staat te stellen hun eigen doel te helpen realiseren, leveren zij daarmee op hun beurt een bijdrage aan de gezamenlijke doelstelling. Het werkt als een hefboom: met relatief beperkte inspanning kan een groot effect worden bereikt.'Communication by NETwork' bestrijkt een breed terrein. Inspirerende kost voor managers en adviseurs op het gebied van communicatie, marketing, beleidsontwikkeling, productontwikkeling, human resources en onderzoek, zowel bij het bedrijfsleven als bij de overheid. Communication by NETwork is vooral geschreven voor die managers die op zoek zijn naar een duurzame en authentieke verbinding van hun organisatie met haar in- en externe omgeving.Over de auteurHenk Buis (1970) is senior consultant bij HVR Group en gespecialiseerd in netwerkcommunicatie. Hij ondersteunt organisaties bij het formeren, managen en laten communiceren van netwerken.Podcast(s)Beluister de podcast met het interview met de auteur(s)

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
H. Buis
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023244530
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
81

Beschrijving

"Organisaties zien zich in toenemende mate voor problemen en uitdagingen gesteld die zij niet in hun eentje kunnen oplossen.
Hulp van anderen is dan nodig.
Bijvoorbeeld in de vorm van specialistische kennis en vaardigheden, financiële middelen of toegang tot bepaalde markten en groepen. Dit boek biedt een strategische oplossing met praktische ‘tools’ om deze hulp in netwerkvorm te realiseren: 'Communication by Network'. Centraal daarin staan de basisprincipes Needs, Equality en Timing. In succesvolle netwerken spelen de deelnemers optimaal in op elkaars behoeften (needs), is er zoveel mogelijk gelijkwaardigheid tussen de deelnemers (equality) en respecteren deelnemers elkaars agenda en tempo (timing). 'Communication by NETwork' helpt om geschikte partners te inventariseren, te werven en te binden aan een gezamenlijke doelstelling. Het mes snijdt aan twee kanten. Door partners in staat te stellen hun eigen doel te helpen realiseren, leveren zij daarmee op hun beurt een bijdrage aan de gezamenlijke doelstelling. Het werkt als een hefboom: met relatief beperkte inspanning kan een groot effect worden bereikt.

'Communication by NETwork' bestrijkt een breed terrein. Inspirerende kost voor managers en adviseurs op het gebied van communicatie, marketing, beleidsontwikkeling, productontwikkeling, human resources en onderzoek, zowel bij het bedrijfsleven als bij de overheid. Communication by NETwork is vooral geschreven voor die managers die op zoek zijn naar een duurzame en authentieke verbinding van hun organisatie met haar in- en externe omgeving.

Over de auteur
Henk Buis (1970) is senior consultant bij HVR Group en gespecialiseerd in netwerkcommunicatie. Hij ondersteunt organisaties bij het formeren, managen en laten communiceren van netwerken.

Podcast(s)
Beluister de podcast met het interview met de auteur(s)

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
H. Buis
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
ISBN
9789023244530
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Oktober 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
81

Aanrader

Top 3 Marketingboeken