Communicatiekunde

inleiding tot het beroep van communicatiekundige

Prijs € 42,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

Desiree van Osch, Arno van Doorn

Paperback | April 2006 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

In Communicatiekunde wordt de diversiteit van het vak communicatiekunde uitgebreid belicht en geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en casussen uit het werkveld.Aan de orde komen: communicatiegereedschap en niveau's, organisationele en interne communicatie, en communicatie-onderzoek en beroepsethiek. Ook is er aandacht voor communicatie bij profit en non profit organisaties, overheidscommunicatie en de pers. De beroepspraktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.De belangrijkste theorieën op het gebied van de communicatie passeren de revue, maar het gaat daarbij steeds om de betekenis voor die dagelijkse praktijk. De toekomstige communicatiedeskundige krijgt zo instrumenten aangereikt om het communicatiebeleid van een organisatie richting en vorm te geven.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Desiree van Osch, Arno van Doorn
Uitgever
Boom
ISBN
9789085060024
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2006
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
448

Beschrijving

In Communicatiekunde wordt de diversiteit van het vak communicatiekunde uitgebreid belicht en geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en casussen uit het werkveld.

Aan de orde komen: communicatiegereedschap en niveau's, organisationele en interne communicatie, en communicatie-onderzoek en beroepsethiek. Ook is er aandacht voor communicatie bij profit en non profit organisaties, overheidscommunicatie en de pers. De beroepspraktijk vormt daarbij steeds het uitgangspunt.

De belangrijkste theorieën op het gebied van de communicatie passeren de revue, maar het gaat daarbij steeds om de betekenis voor die dagelijkse praktijk. De toekomstige communicatiedeskundige krijgt zo instrumenten aangereikt om het communicatiebeleid van een organisatie richting en vorm te geven.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Desiree van Osch, Arno van Doorn
Uitgever
Boom
ISBN
9789085060024
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
April 2006
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
448

Aanrader

Top 3 Marketingboeken