Communicatie in de gezondheidszorg

gespreksvormen bij begeleiden en vaardigheden bij collegiale samenwerking

Prijs € 26,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

J. Soonius, Jacques Soonius

Paperback | Augustus 2010 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit is een boek over gespreksvormen en gedragsvaardigheden in de algemene en geestelijke gezondheidszorg. Goede omgang met zorgvragers gaat onmisbaar gepaard met kennis en beheersing van gesprekstechnieken. Beknopt worden na een inleiding communicatie in afzonderlijke paragrafen gespreksvormen theoretisch toegelicht, met praktijkvoorbeelden woordelijk weergegeven (verbatim) en aangevuld met vele opdrachten en heldere beoordelingscriteria om zelf de vaardigheden te oefenen. Behandeld worden interviewen, probleem verhelderen (anamnese), adviseren, counselen, voorlichten, beoordelen en brengen van slecht nieuws.Belangrijk ook de aandacht voor de omgang met collega’s in team en organisatie. Deze gedragsontwikkeling vraagt veel van gezondheidsmedewerkers om in wisselende situaties samenwerking te bevorderen. Aandacht voor de vaardigheden assertiviteit, discussie op niveau, debat, presentatie, vergaderen, coachen, intervisie, onderhandelen, conflict beheersing en sociale flexibiliteit. De op samenwerking gerichte vaardigheden leveren een bijdrage aan persoonlijk succes, waar anderen ook veel voordeel van zullen hebben. Het samenvoegen van gespreks- en gedragsvaardigheden in één werk maakt duidelijk welke brede gedragsontwikkeling van hulpverleners in de gezondheidszorg wordt gevraagd, in zowel de positie van hulpverlener als in die van collega in een organisatie.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J. Soonius, Jacques Soonius
Uitgever
Boom
ISBN
9789059315792
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
180

Beschrijving

Dit is een boek over gespreksvormen en gedragsvaardigheden in de algemene en geestelijke gezondheidszorg. Goede omgang met zorgvragers gaat onmisbaar gepaard met kennis en beheersing van gesprekstechnieken. Beknopt worden na een inleiding communicatie in afzonderlijke paragrafen gespreksvormen theoretisch toegelicht, met praktijkvoorbeelden woordelijk weergegeven (verbatim) en aangevuld met vele opdrachten en heldere beoordelingscriteria om zelf de vaardigheden te oefenen. Behandeld worden interviewen, probleem verhelderen (anamnese), adviseren, counselen, voorlichten, beoordelen en brengen van slecht nieuws.

Belangrijk ook de aandacht voor de omgang met collega’s in team en organisatie. Deze gedragsontwikkeling vraagt veel van gezondheidsmedewerkers om in wisselende situaties samenwerking te bevorderen. Aandacht voor de vaardigheden assertiviteit, discussie op niveau, debat, presentatie, vergaderen, coachen, intervisie, onderhandelen, conflict beheersing en sociale flexibiliteit. De op samenwerking gerichte vaardigheden leveren een bijdrage aan persoonlijk succes, waar anderen ook veel voordeel van zullen hebben. Het samenvoegen van gespreks- en gedragsvaardigheden in één werk maakt duidelijk welke brede gedragsontwikkeling van hulpverleners in de gezondheidszorg wordt gevraagd, in zowel de positie van hulpverlener als in die van collega in een organisatie.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J. Soonius, Jacques Soonius
Uitgever
Boom
ISBN
9789059315792
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Augustus 2010
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
180

Aanrader

Top 3 Marketingboeken