Code Cultural Governance

pas toe of leg uit

Prijs € 14,95

Uitverkocht

Paperback | Januari 2006 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

CODE CULTURAL GOVERNANCEIn de Code Cultural Governance, pas toe of leg uit staan de uitgangspunten beschreven voor goed bstuur, adequaat tozicht n transparante verntwoording van cultyele instellingen.Omdat in de culturele sector een grote diversiteit een instellingen bestaat, kent de Code Cultural Governance drie varianten. Deze varianten komen overeen met drie besturingsmodellen en de deebij behorende Principes en Best Practice-bepalingen: het raad-van-toeziht-model, het bestuur+directie-model en het cestuur-model.Tevens wordt de lezer en handreiking geboden om een verantwoorde keuze uit de drie beschikbare varianten te maken.Het karakter van de Code Cultural Governance is dat om een verantwoorde wordt toegepast en dat eventuele afwijkingen worden gemotiveerd: het ‘ pas toe of leg uit’ –beginsel.

Volledige beschrijving

Specificaties

Uitgever
Lenthe Publishers BV
ISBN
9789075458336
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2006
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
130

Beschrijving

CODE CULTURAL GOVERNANCE
In de Code Cultural Governance, pas toe of leg uit staan de uitgangspunten beschreven voor goed bstuur, adequaat tozicht n transparante verntwoording van cultyele instellingen.
Omdat in de culturele sector een grote diversiteit een instellingen bestaat, kent de Code Cultural Governance drie varianten. Deze varianten komen overeen met drie besturingsmodellen en de deebij behorende Principes en Best Practice-bepalingen: het raad-van-toeziht-model, het bestuur+directie-model en het cestuur-model.
Tevens wordt de lezer en handreiking geboden om een verantwoorde keuze uit de drie beschikbare varianten te maken.
Het karakter van de Code Cultural Governance is dat om een verantwoorde wordt toegepast en dat eventuele afwijkingen worden gemotiveerd: het ‘ pas toe of leg uit’ –beginsel.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Uitgever
Lenthe Publishers BV
ISBN
9789075458336
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Januari 2006
Categorie
Algemeen
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
130

Aanrader

Top 3 Marketingboeken