Bouwstenen van management en organisatie

Prijs € 69,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

D.J. Eppink, G.P. Melker, Gert-Jan Melker, P.J. Tack, Peter Tack

Hardback | Augustus 2011 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Dit boek geeft een goede introductie op het vak management en organisatie. Door de heldere structuur kan de lezer dit brede vakgebied in korte tijd doorgronden. De gekozen indeling bestaat uit strategisch management, operationeel management en organisatieontwerp. Aan de hand van een integrale case, die bij elk hoofdstuk wordt uitgebreid, kan de theorie direct in praktijk worden gebracht. Inhoudsopgave: Voorwoord 1. Inleiding 2. Management, organisatie en besluitvorming Deel I: Strategisch Management: van omgeving naar strategie 3. Omgeving van organisaties 4. Strategieformulering 5. Spreidingsstrategie: waar concurreren? 6. Positioneringsstrategie: hoe concurreren? 7. Samenwerkingsstrategie: alleen of samen concurreren? Deel II: Operationeel Management: van strategie naar operaties 8. Mensen: leidinggeven en ontwikkelen 9. Mensen: motiveren en belonen 10. Middelen: financiële middelen en sturing 11. Middelen: duurzame productiemiddelen 12. Methoden: besturen van bedrijfsprocessen 13. Methoden: beheersen van kwaliteit Deel III: Organisatieontwerp: van strategie en operaties naar organisatiecultuur 14. Arbeidsverdeling 15. Relaties en bevoegdheden 16. Coördinatie 17. Van strategie via operaties naar organisatiecultuur Capita selecta Index

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
D.J. Eppink, G.P. Melker, Gert-Jan Melker, P.J. Tack, Peter Tack
Uitgever
Concept uitgeefgroep
ISBN
9789081681001
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
582

Beschrijving

Dit boek geeft een goede introductie op het vak management en organisatie. Door de heldere structuur kan de lezer dit brede vakgebied in korte tijd doorgronden. De gekozen indeling bestaat uit strategisch management, operationeel management en organisatieontwerp. Aan de hand van een integrale case, die bij elk hoofdstuk wordt uitgebreid, kan de theorie direct in praktijk worden gebracht. Inhoudsopgave: Voorwoord 1. Inleiding 2. Management, organisatie en besluitvorming Deel I: Strategisch Management: van omgeving naar strategie 3. Omgeving van organisaties 4. Strategieformulering 5. Spreidingsstrategie: waar concurreren? 6. Positioneringsstrategie: hoe concurreren? 7. Samenwerkingsstrategie: alleen of samen concurreren? Deel II: Operationeel Management: van strategie naar operaties 8. Mensen: leidinggeven en ontwikkelen 9. Mensen: motiveren en belonen 10. Middelen: financiële middelen en sturing 11. Middelen: duurzame productiemiddelen 12. Methoden: besturen van bedrijfsprocessen 13. Methoden: beheersen van kwaliteit Deel III: Organisatieontwerp: van strategie en operaties naar organisatiecultuur 14. Arbeidsverdeling 15. Relaties en bevoegdheden 16. Coördinatie 17. Van strategie via operaties naar organisatiecultuur Capita selecta Index

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
D.J. Eppink, G.P. Melker, Gert-Jan Melker, P.J. Tack, Peter Tack
Uitgever
Concept uitgeefgroep
ISBN
9789081681001
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Augustus 2011
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
582

Aanrader

Top 3 Marketingboeken