Betrokkenheid als sleutel

waarom organisatieveranderingen slagen of falen

Prijs € 29,95

Uitverkocht

J. Bouma

Hardback | Maart 2008 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

<flaptekst Betrokkenheid als sleutel> Op papier lijkt het zo gemakkelijk: een organisatieverandering invoeren en daarmee het resultaat behalen dat u voor ogen staat. Maar iedereen die dit wel eens heeft geprobeerd, weet dat vele factoren het proces beïnvloeden en dat het eindresultaat lastig te voorspellen is. Het is niet zo eenvoudig als een boek uit de kast halen, het stappenplan volgen en de complimenten in ontvangst nemen. Was het maar waar. Waarom draaien sommige organisatieveranderingen uit op een jammerlijke mislukking, terwijl andere glansrijk slagen? Wie het antwoord op die vraag vindt, heeft een recept in handen voor succesvolle verandertrajecten. Betrokkenheid als sleutel is geniaal in zijn eenvoud. Het ontleedt organisatieveranderingen in succesfactoren en valkuilen en reikt u vervolgens de sleutel aan die de deur naar succesvolle verandering opent. U vindt in dit boek achtereenvolgens: * praktijkvoorbeelden van mislukte en geslaagde organisatieveranderingen; Hoe voorkomt u dat een uitstekende strategie averechts werkt? Waarom snijdt een te efficiënte operatie zichzelf in de vingers? Hoe beïnvloeden medewerkers een veranderresultaat? * theoretische achtergronden en verklaringen; Waarom ontwikkelen organisaties zich? Hoe veranderen organisaties? Wat zijn de voorwaarden voor medewerkers om te participeren? * richtlijnen en actiepunten voor succesvolle organisatieverandering. Jelle Bouma heeft als lid van het senior management van Deloitte Consultancy Nederland, Bakkenist, Accenture en Andersen Consulting tientallen veranderingsprojecten geleid. Tevens is hij verbonden aan de faculteit Bedrijfskunde en Economie van de Rijksuniversiteit Groningen en daarvoor aan de University of California at Los Angeles en het Center for Professional Education St. Charles in Chicago.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
J. Bouma
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052616483
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Maart 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
123

Beschrijving

<flaptekst Betrokkenheid als sleutel>


Op papier lijkt het zo gemakkelijk: een organisatieverandering invoeren en daarmee het resultaat behalen dat u voor ogen staat. Maar iedereen die dit wel eens heeft geprobeerd, weet dat vele factoren het proces beïnvloeden en dat het eindresultaat lastig te voorspellen is. Het is niet zo eenvoudig als een boek uit de kast halen, het stappenplan volgen en de complimenten in ontvangst nemen. Was het maar waar.

Waarom draaien sommige organisatieveranderingen uit op een jammerlijke mislukking, terwijl andere glansrijk slagen? Wie het antwoord op die vraag vindt, heeft een recept in handen voor succesvolle verandertrajecten. Betrokkenheid als sleutel is geniaal in zijn eenvoud. Het ontleedt organisatieveranderingen in succesfactoren en valkuilen en reikt u vervolgens de sleutel aan die de deur naar succesvolle verandering opent. U vindt in dit boek achtereenvolgens:
* praktijkvoorbeelden van mislukte en geslaagde organisatieveranderingen;
Hoe voorkomt u dat een uitstekende strategie averechts werkt?
Waarom snijdt een te efficiënte operatie zichzelf in de vingers?
Hoe beïnvloeden medewerkers een veranderresultaat?
* theoretische achtergronden en verklaringen;
Waarom ontwikkelen organisaties zich?
Hoe veranderen organisaties?
Wat zijn de voorwaarden voor medewerkers om te participeren?
* richtlijnen en actiepunten voor succesvolle organisatieverandering.


Jelle Bouma heeft als lid van het senior management van Deloitte Consultancy Nederland, Bakkenist, Accenture en Andersen Consulting tientallen veranderingsprojecten geleid. Tevens is hij verbonden aan de faculteit Bedrijfskunde en Economie van de Rijksuniversiteit Groningen en daarvoor aan de University of California at Los Angeles en het Center for Professional Education St. Charles in Chicago.


Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
J. Bouma
Uitgever
Academic Service
ISBN
9789052616483
Bindwijze
Hardback
Publicatiedatum
Maart 2008
Categorie
Wetenschappelijk
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
123

Aanrader

Top 3 Marketingboeken