Analyse van de bedrijfsomgeving

Prijs € 59,95

Uitverkocht

Ook beschikbaar als:

A.J. Marijs, W. Hulleman

Paperback | Februari 2018 |

Beoordeel dit boek als eerste!

Beschrijving

Het enige boek dat de DESTEP-factoren systematisch behandelt;perfecte balans tussen theorie en praktijk;ook geschikt voor niet-economiestudenten.De analyse van de bedrijfsomgeving behandelt als enige systematisch de DESTEP-factoren die invloed uitoefenen op een onderneming. Achtereenvolgens komen de politieke, demografische, sociale, economische, ecologische en technische factoren aan bod. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen de directe omgeving, de indirecte omgeving en de ruime omgeving. Ruime aandacht is er voor het beleid rond duurzaamheid door internationale organen als de Verenigde Naties en de Europese Unie. De analyse van de bedrijfsomgeving biedt een fijne balans tussen theorie en praktijk, met praktijkgerichte voorbeelden en casussen. Ook bevat het handige checklists voor de analyse van een bedrijfsomgeving.De tweede editie van De analyse van de bedrijfsomgeving is volledig geactualiseerd en bevat alle actuele ontwikkelingen in het vakgebied. De analyse van de bedrijfsomgeving is bedoeld voor alle hbo-opleidingen die studenten opleiden voor functies in het bedrijfsleven of bij de overheid. Voor bestudering van dit boek is geen economische voorkennis vereist.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
A.J. Marijs, W. Hulleman
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001889654
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Februari 2018
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Beschrijving


Het enige boek dat de DESTEP-factoren systematisch behandelt;

perfecte balans tussen theorie en praktijk;

ook geschikt voor niet-economiestudenten.

De analyse van de bedrijfsomgeving behandelt als enige systematisch de DESTEP-factoren die invloed uitoefenen op een onderneming. Achtereenvolgens komen de politieke, demografische, sociale, economische, ecologische en technische factoren aan bod. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen de directe omgeving, de indirecte omgeving en de ruime omgeving. Ruime aandacht is er voor het beleid rond duurzaamheid door internationale organen als de Verenigde Naties en de Europese Unie. De analyse van de bedrijfsomgeving biedt een fijne balans tussen theorie en praktijk, met praktijkgerichte voorbeelden en casussen. Ook bevat het handige checklists voor de analyse van een bedrijfsomgeving.

De tweede editie van De analyse van de bedrijfsomgeving is volledig geactualiseerd en bevat alle actuele ontwikkelingen in het vakgebied.

De analyse van de bedrijfsomgeving is bedoeld voor alle hbo-opleidingen die studenten opleiden voor functies in het bedrijfsleven of bij de overheid. Voor bestudering van dit boek is geen economische voorkennis vereist.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
A.J. Marijs, W. Hulleman
Uitgever
Noordhoff Uitgevers B.V.
ISBN
9789001889654
Bindwijze
Paperback
Publicatiedatum
Februari 2018
Categorie
Studieboek
Taal
Nederlandstalig

Aanrader

Top 3 Marketingboeken