Actie! (e-Book)

Noodplan voor de retail

Prijs € 14,99

Niet beschikbaar

Ook beschikbaar als:

Cor Molenaar

EPUB met Adobe DRM | November 2013 |

Beoordeel dit boek als eerste!
Let op: Betreft een e-Book met DRM beveiliging met aparte installatie instructie.

Beschrijving

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen? In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt, behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt door gemeentes. `Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels, anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen! Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fiasco van Arnhem en de kansen van Veghel en Venlo. Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon Hoogleraar eMarketing & Distance Selling bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend.

Volledige beschrijving

Specificaties

Auteur
Cor Molenaar
Uitgever
Academic service
ISBN
9789462200647
Formaat
EPUB met Adobe DRM
Publicatiedatum
November 2013
Bestandsgrootte
8537225 bytes
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
125

Beschrijving

Consumenten blijven weg uit de winkelstraten en kopen massaal op internet. Ondernemers sluiten hun zaak, binnensteden zijn minder aantrekkelijk en winkelgebieden raken in verval. We zien het om ons heen en lezen erover in de krant. De recent aangekondigde nieuwe strategie van De Bijenkorf klonk als een wake-up-call, hard en duidelijk. Door internet verandert het consumentengedrag, er zijn bedreigingen voor stenen winkels maar ook voor webwinkels en wat betekent dit alles voor logistieke processen? Hamvraag: hoe kunnen winkeliers het tij keren en hoe kunnen gemeentes daarbij helpen? In dit afsluitende boek in de trilogie over de veranderende retailmarkt, behandelt Cor Molenaar nadrukkelijk de kansen en mogelijkheden en geeft hij concrete adviezen aan winkeliers, gemeentelijke bestuurders en andere betrokkenen. Maar laat ook zien hoe er geklungeld wordt door gemeentes. `Er is sprake van een herstructurering, disruptie, het gaat om de leefbaarheid van binnensteden en centra. Help de winkels, anders blijft er geen binnenstad over. Ook gemeentes moeten gaan begrijpen dat een plaats zonder winkels een dode plaats is waar niemand wil wonen! Dit boek legt zwakke plekken bloot en geeft in elk hoofdstuk gerichte adviezen voor actie! Concreet, to the point en zonder blad voor de mond. De auteur benoemt man en paard, zoals het fiasco van Arnhem en de kansen van Veghel en Venlo. Cor Molenaar (cor@cormolenaar.nl) is buitengewoon Hoogleraar eMarketing & Distance Selling bij RSM/ ErasmusUniversiteit Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boeken Het einde van winkels? en Red de winkel! waren spraakmakend.

Schrijf een recensie

Velden met een * zijn verplicht

Specificaties

Auteur
Cor Molenaar
Uitgever
Academic service
ISBN
9789462200647
Formaat
EPUB met Adobe DRM
Publicatiedatum
November 2013
Bestandsgrootte
8537225 bytes Kb
Taal
Nederlandstalig
Aantal Pagina's
125

Aanrader

Top 3 Marketingboeken