-
Dit is de maand waarin ik het anders doe (e-Book)
In je werk heb je continu te maken met veranderingen. Soms door jezelf ingegeven, in andere gevallen door de keuzes van anderen. Situaties die je overkomen geven stress. Terwijl keuzes die... Meer -
Procesmanagement en de SqEME-benadering
SqEME wordt al jarenlang succesvol toegepast in verschillende sectoren. Het wordt gezien als een eigentijdse invulling van het managen van processen. In 2002 kwam de eerste druk uit van... Meer -
Visual language
The power of a visual image is determined by a complex array of elements. Anyone who creates a page for a magazine, makes a PowerPoint presentation, designs a brochure, prepares a poster or... Meer -
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkeling
Kwaliteitsmanagement, bedrijfsvoering en organisatieontwikkelingis bedoeld om de prestaties van ondernemingen ((non)profit- enoverheidsorganisaties) te versterken door systematische en... Meer -
Inleiding marketing (e-Book)
Inleiding marketing is de opvolger van Marketing. De wereld van de marketing is continu in beweging. Bedrijven geven steeds meer van hun marketingbudget uit aan webshops en... Meer -
eSourcing Capability Model pour les organisations clientes (e-Book)
Le modèle eSCM-CL (eSourcing Capability Model pour les organisations clientes) est un modèle de bonnes pratiques de sourcing qui permet aux organisations clientes dévaluer et daméliorer leur... Meer -
No nonsens (e-Book)
Het codewoord is efficiëntie! Gezond verstand (Brains), uitblinken in menselijke interactie (Heart) en een goede dosis durf (Guts). Dat zijn de basiskenmerken van sterke managers.... Meer -
Het is geen toeval (e-Book)
Alex Rogo heeft een prima jaar achter de rug: hij werd benoemd tot tweede man op divisieniveau van UniCo en is verantwoordelijk voor drie onlangs geacquireerde bedrijven. Hij ziet de... Meer -
BiSL® Pocket Guide - 2nd Edition (e-Book)
This book describes a process framework for business information management, encompassing the best way to manage and execute business information management in day-to-day practice, and... Meer -
De keuze (e-Book)
Eliyahu Goldratt is een fenomeen. Zijn zogeheten Theory of Constraints (TOC) wordt tegenwoordig op vrijwel elke businessopleiding en bij elke MBA-leergang gedoceerd. Duizenden bedrijven en... Meer -
BiSL (e-Book)
BiSL®, Business Information Services Library, is het framework voor business informatiemanagement. Dit is de 2de druk van het boek met de beschrijving van het BiSL Framework. Het meest in... Meer -
Leiderschapsdomeinen (e-Book)
`Leiderschapsdomeinen is een verhaal voor leiders en managers die de moed hebben om kritisch te kijken naar wat ze doen en daarvan willen leren. Het boek geeft inzicht in de gevolgen van... Meer -
Musiconomie
Musici en andere artiesten moeten meer in huis hebben dan creativiteit en talent. Voor het succesvol runnen van hun beroepspraktijk is ook bedrijfseconomisch inzicht een vereiste.... Meer -
Operational excellence
Je hoort het bijna in alle organisaties. En dat maakt Operational Excellence (OpX) nu belangrijker dan ooit. In veel organisaties is OpX zelfs opgenomen in de strategie.Maar wat is het... Meer -
Waardecreatie vanuit strategie (e-Book)
Controllers beschikken met het op IFRS 8 'Operating Segments' gebaseerde concept 'Brainpower for Advanced Strategic Value Creation' (BASVC) over een model dat uiterst geschikt is om hun... Meer -
ISO/IEC 20000:2011 (e-Book)
This Pocket Guide provides a concise explanation of the nature, content and aim of ISO/IEC 20000-1: 2011 and a short summary of ISO/IEC 20000-2:2012. It brings ISO/IEC20000 Part 1 and Part 2... Meer -
Praktijkboek large scale intervention (e-Book)
Kennis in uw organisatie kunt u ontsluiten via de juiste combinatie van groepssamenstelling, participatie en dialoog met alle relevante stakeholders. Large Scale Intervention (LSI) is daar... Meer -
De grote Globaliseringsgids (e-Book)
Globalisering: het proces waarin landen, culturen en mensen steeds meer met elkaar vervlochten raken verandert de wereld ingrijpend. De wereldwijde discussie over de voor- en nadelen van... Meer -
Ga toch leidinggeven (e-Book)
Coachen we niet te veel? En is dat kwalitatief allemaal wel in orde? Het lijkt er zelfs op dat we liever coachen dan leidinggeven. De brancheorganisaties schatten dat er in totaal 40.000... Meer -
Ga toch leidinggeven!
Coachen we niet te veel? En is dat kwalitatief allemaal wel in orde? Het lijkt er zelfs op dat we liever coachen dan leidinggeven. De brancheorganisaties schatten dat er in totaal 40.000... Meer -
ISO/IEC 20000:2011
This Pocket Guide provides a concise explanation of the nature, content and aim of ISO/IEC 20000-1: 2011. It brings ISO/IEC 20000-1: 2011within reach of a vast international audience by... Meer -
Implementing IT Governance (e-Book)
The issues, opportunities and challenges of aligning information technology more closely with an organization and effectively governing an organizations Information Technology (IT)... Meer -
De beslissende voorsprong
Bedrijven proberen nog steeds slimmer te zijn dan de concurrentie, maar elke organisatie heeft toegang tot dezelfde intelligentie, ervaring en kennis om succesvol te zijn. Hoe kunt u betere... Meer -
Slim werken slim reizen
Weet jij als ondernemer hoeveel tijd jouw medewerkers iedere week kwijt zijn aan reizen? Hoe lang ze in de file staan? En hoe ze die tijd beter kunnen besteden? Wat win jij ermee als ze op... Meer -
Schizofrene marketing (e-Book)
In gesprekken met CEOs, marketeers, onderzoekers, managers voor e-commerce en mediamanagers komt de volgende vraag met stip het vaakst op tafel: `Hoe integreer ik online- en offline-kanalen,... Meer -
Corporate reputatiemanagement Communicatie dossier 25
Bouwen aan vertrouwen in het transparantietijdperkHet transparantietijdperk heeft de wereld van ondernemingenen hun bestuurders een stuk spannender gemaakt.Bedrijven zijn een glazen huis... Meer -
Dat is toch duidelijk? (e-Book)
Een overstroming leidt ertoe dat Paul de voorraad en distributie van zijn filiaal op een andere manier moet regelen. Hij kiest voor originele oplossingen waarbij iedereen zijn werkwijze moet... Meer -
Media morgen (e-Book)
Zijn tv, radio, kranten en magazines ten dode opgeschreven? Verbaast het je dat de businessmodellen van de klassieke media op de helling staan? Het commerciële verhaal van televisie,... Meer -
Mijn spaargeld goed beschermd? (e-Book)
Wat als sparen niets meer opbrengt? Mijn spaargeld. Goed beschermd?! neemt de meest gebruikte alternatieven voor je spaarrekening onder de loep. Welke vragen zijn belangrijk voor wie zijn... Meer -
Een gouden toekomst
John is 35 jaar en woont in Dubai. Hij heeft alles wat hij begeert. Een succesvolle carrière, een mooie vriendin en een schitterend penthouse.Dan vindt er een onverwachte gebeurtenis plaats... Meer -
A pocket companion to PMI's PMBOK® Guide Fifth edition
This pocket guide is based on the PMBOK® Guide Fifth Edition. It contains a summary of the PMBOK® Guide, to provide a quick introduction as well as a structured overview of this framework... Meer -
Systemisch transitiemanagement
Systemisch TransitieManagement biedt veranderaars de tools voor veranderingen van betekenis en maakt veranderen makkelijker. Veel organisatieveranderaars weten allang dat alleen een nieuwe... Meer -
-
Kern van Knechel
Dit boek behandelt de kern van het standaardwerk 'Auditing, Assurance & Risk' van Robert Knechel, derde druk. Die kern bestaat vooral uit de modellen en technieken waarmee Knechel de... Meer -
Auditing essentials
Deze zakpocket geeft een slimme samenvatting van de accountantsregels. Het toont de essentie van de VGC, de onafhankelijkheidsregels, de Wta, Bta, het tuchtrecht, de kantoorvoorschriften,... Meer -
De Bedrijfsnar (e-Book)
De Bedrijfsnar is het belangrijkste cultboek over strategische marketing van de Lage Landen. Het kent vooral onder ondernemers, directeuren en managers een enthousiaste aanhang. Het boek zet... Meer -
Gedoe op tafel (e-Book)
Gedoe komt er toch (Scriptum, 2005) stelde klassieke wijsheden over organisatieverandering aan de kaak. Bijvoorbeeld dat mensen liever niet willen veranderen, dat je draagvlak moet... Meer -
Handboek ondernemend adviseren
Een volwaardige gesprekspartner zijn voor klanten en daarmee het verschil maken: iets wat iedere professional wil. Toch zijn ondernemers vaak niet onder de indruk van de professionals die op... Meer -
Wat hebben ze nu weer bedacht?
Kent u het gevoel dat medewerkers geen zin hebben in weer een verandering? Ziet u regelmatig de energie uit zulke trajecten weglekken? Loopt u tegen weerstand aan, kent u uit eigen ervaring... Meer