-
Tools voor de coach
Is coachen meer dan praten alleen? In Tools voor de coach biedt Jeroen Hendriksen methoden en werkvormen. Coaches kunnen deze tools inzetten bij tweegesprekken om gerichter te... Meer -
De aap en de sushimeester
Cultuur is per definitie iets van mensen. Zodra dieren gedrag vertonen dat op cultuur lijkt, wordt dat direct verklaard met "instinct" of "imitatie"; andere opvattingen worden weggewuifd... Meer -
Strategie-safari
Strategie is het meest prestigieuze maar ook het meest verwarrende element van organisatiekunde. In deze herziene uitgave van Strategy Safari banen de auteurs een pad door de ondoordringbare... Meer -
Zakelijk mindmappen
Moet je een probleem oplossen, een bedrijfsplan opstellen of een team formeren? Zoek je naar nieuwe manieren om uw werk te doen? Met Zakelijk mindmappen heb je het ultieme zakelijke... Meer -
Institutionele economie
Institutionele.economieIn de economische theorie wordt vaak uitgegaan van een consument, een producent of een overheid die verschillende keuzemogelijkheden tegen elkaar afweegt om zo tot de... Meer -
Boekhoudfraude
Hoe KPMG, Deloitte, Ernst & Youngen PricewaterhouseCoopers fraudes ‘niet zagen’ en$ 100 miljard ‘misten’, met fatale gevolgen.De financiële crisis sinds eind 2007 heeft geen einde kunnen... Meer -
Help ! ik ontplooi mijn talent
De laatste tijd merk je dat je niet echt gelukkig (meer) bent in je werk. Of je hebt het gevoel dat er meer uit jezelf en de situatie te halen is dan je nu doet. Dan is dit boekje een steun... Meer -
Corperate Finance en Cash Management
Cash is King, het is al jaren van toepassing maar zeker na de huizencrisis en de kredietcrisis is dit gezegde voor veel organisaties actueler dan ooit; het verkrijgen van kredieten valt niet... Meer -
Weg van de eenvoud
In ons streven controle te houden over de problemen waarmee we ons geconfronteerd zien hebben we een maatschappij en organisaties gevormd die zo complex zijn, dat het ons steeds meer moeite... Meer -
Aan het werk met actiekaarten!
Nog niet eerder was het als trainer of docent zo makkelijk om deelnemers aan het werk te zetten. En ze op die manier aan het werk te zetten die het beste bij hen past. Want de een schrijft... Meer -
Cool is hot
Ambitious, inspirational brain twists with a mission!Cool is Hot is much more than just another book. Each brain candy leaves you bubbling with newfound energy. Just like in the bestseller... Meer -
Werkboek model voor morele besluitvorming
Rob van Es presenteerde in 2011 een fasenmodel voor morele besluitvorming in zijn boek Professionele Ethiek. Dit model is inmiddels een groot succes tijdens beleidssessies en trainingen in... Meer -
Doorbreken van organisatiepatronen
Iedere organisatie heeft een herkenbare rationele logica. Maar in iedere organisatie komt daarnaast een veel minder zichtbare emotionele logica voor. Een onderstroom met geheel eigen... Meer -
Mag het ietsje minder zijn?
Slechte service heb jij vast ook weleens mee te maken gehad. Of het nu gaat om een klantenservice achter een duur 0900-nummer, slechte service in de horeca of een onbeschofte behandeling bij... Meer -
Harmonie of kakofonie
Maak geen herrie, laat uw team samenwerken in harmonie! Effectief samenwerken in een team heeft veel weg van muzikaal samenspel. In elk goed orkest zijn alle individuele musici met hun... Meer -
Herrie of harmonie? (e-Book)
Maak geen herrie, laat uw team samenwerken in harmonie! Effectief samenwerken in een team heeft veel weg van muzikaal samenspel. In elk goed orkest zijn alle individuele musici met hun... Meer -
Topteams zijn toekomstmakers
We bevinden ons in een transitie naar een nieuwe wereld. Een wereld die steeds sneller draait en die om grote flexibiliteit en alertheid vraagt. Organisaties die zich niet verder ontwikkelen... Meer -
Topteams zijn toekomstmakers (e-Book)
We bevinden ons in een transitie naar een nieuwe wereld. Een wereld die steeds sneller draait en die om grote flexibiliteit en alertheid vraagt. Organisaties die zich niet verder ontwikkelen... Meer -
B2B contentmarketing
De tijd dat bedrijven effectief konden communiceren vanuit hun eigen context is definitief voorbij. Met loze beloften, wervelende dienstbeschrijvingen en zogenaamde unique sellingpoints kan... Meer -
No rules rules (e-Book)
Netflix-CEO Reed Hastings over de Netflixcultuur en zijn sleutel tot succes Met meer dan 167 miljoen geabonneerden in 190 landen heeft Netflix de manier waarop wij toegang hebben tot films... Meer -
Gouden discipline (e-Book)
Discipline speelt een grote rol in het hebben van succesDiscipline is nodig om:- het verschil te maken- succes te behalen- uitzonderlijke resultaten te bereiken15 experts uit de top van het... Meer -
De prestatiedoorbraak (e-Book)
Goed presteren is heerlijk. Zowel voor medewerkers, voor werkgevers als voor hun klanten. Toch levert maar 20% van de Nederlanders de best mogelijke prestatie op het werk. De sleutel naar... Meer -
Doen wat werkt
Doen wat werkt gaat over oplossingsgericht werken, een doelgerichte en respectvolle aanpak om veranderingen te bewerkstelligen. Het is een stimulerende manier om verandering in... Meer -
Doen wat werkt (e-Book)
Doen wat werkt gaat over oplossingsgericht werken, een doelgerichte en respectvolle aanpak om veranderingen te bewerkstelligen. Het is een stimulerende manier om verandering in... Meer -
Interactief presenteren
Het succes van een presentatie valt of staat met de overtuigingskracht van de spreker. Maar hoe zorg je ervoor dat je publiek geboeid raakt én blijft? Christa Althof en Rosita Setz geven in... Meer -
Verleiden op internet (e-Book)
Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit... Meer -
De mythe van de groene economie
De klok tikt ongenadig: het klimaat verandert. We moeten, zo krijgen we te horen, samenwerken: allemaal samen tegen CO2. Steeds meer ngo's, bedrijven en politieke partijen vinden elkaar rond... Meer -
Artificial Intelligence in actie (e-Book)
Artificial Intelligence (AI) ontwikkelt zich razendsnel tot bron van praktische oplossingen voor bedrijven en organisaties. Bedrijven zetten AI bijvoorbeeld in om sollicitanten te... Meer -
Door de bomen het bos zien (e-Book)
In Kun je een rups leren vliegen? ging Jan Bommerez al in op het fundamentele verschil tussen verandermanagement en transformationeel leiderschap. In Door de bomen het bos zien gaat hij... Meer -
Overtuigen op één A4
Een tekst waarvan in één oogopslag duidelijk is waar hij over gaat. Een tekst die prikkelt om door te lezen. Die to the point is. Logisch opgebouwd en begrijpelijk. Als lezer weet u precies... Meer -
Verleiden op internet
Online klanten voelen direct aan of je hebt begrepen waar ze voor zijn gekomen. Hebben ze een slechte ervaring op je website, dan zijn ze zo weer weg en is het maar de vraag of je ze ooit... Meer -
Think like a lawyer don t act like one
Think like a lawyer Don't Act Like One provides strategies to solve conflicts. Co-developed by Harvard University, many laywers, three bonono's, two kissing boxers, a cowboy, Mikael... Meer