254 titels gevonden in e-Book Tot € 10 vanaf € 3,27
-
Roel Janssen
Twintig jaar geleden, op 7 februari 1992, ondertekenden de Europese regeringsleiders het 'Verdrag van Maastricht', waarmee de invoering van de euro definitief werd. De euro zou monetaire...
Meer
-
Paul Krugman
Paul Krugman, wiens werk onlangs werd onderscheiden met de Nobelprijs voor economie, toont in De crisiseconomie overtuigend aan hoezeer de huidige financiële crisis lijkt op de Grote...
Meer
-
Willem Lust, Lynn Berger
KLEINE GIDS VOOR HET EINDE VAN DE WERELD Handlelding voor het overleven van de kredietcrisis Dit boek geeft antwoord op de vraag: waarom ben ik plotseling arm, hoe had ik dat kunnen...
Meer
-
Jaap van Duijn
Vaak zien wij Nederlanders onszelf als een degelijk en spaarzaam volk en we leggen de schuld van de huidige financiële crisis maar al te graag bij de Amerikanen. Die zouden maar raak...
Meer
-
Paul Moers
In het nieuwe boek van Paul Moers, De kracht van passie, staat het inspireren van mensen centraal. Bedrijven die daar een speciaal zintuig voor hebben ontwikkeld zijn veel succesvoller dan...
Meer
-
Karin Alfenaar, Marijke Heezen
Vrouwen van veertig en ouder: misschien hebben ze hun sporen al verdiend en een mooie carrière op poten gezet. Misschien hebben ze een minder ambitieuze loopbaan achter de rug en waren daar...
Meer
-
Seth Godin
De undergroundklassieker die je uitlegt hoe marketing écht werkt en waarom authenciteit de allerbeste marketingtool is. Als wat jij doet van belang is, werkelijk van belang is, dan hoop ik...
Meer
-
Marjolein Risseeuw
Voor het eerst zijn vier verschillende generaties werkzaam in organisaties. Iedere generatie blijkt haar eigen kenmerken en wensen te hebben ten aanzien van werken. De Babyboomgeneratie...
Meer
-
Jaap van Duijn
Waar en waarin moeten beleggers de komende tien jaar beleggen en waarom? Wat te doen met beleggingen in de opkomende markten? Wat vormt de grootste bedreiging voor beleggers? Waar moeten zij...
Meer
-
Charles Huijskens
Wat betekent het gebruik van sociale media nu precies voor je bedrijf? Hoe voorkom je sociale-media-missers waardoor je bedrijf reputatieschade oploopt? Wat zijn de dos en donts? Code...
Meer
-
Maritte Braspenning, Jolanda aan de Stegge
Een presentatie die er gemakkelijk uitziet, daar is altijd hard aan gewerkt. Het moet boeien. - Matthijs van Nieuwkerk Voor het eerst laten de beste televisiepresentatoren van Nederland...
Meer
-
Joost Veldman
Joost Veldman liep een jaar lang mee met bijna tweehonderd mensen die hun droombaan doen. Van archeoloog tot zanger en van vuilnisman tot directeur. Wat zijn de geheimen van deze mensen?...
Meer
-
Theo Hendriks
Als bestuurder, directeur of manager zit je vol verhalen, maar eigenlijk vertel je ze maar zelden. Zeker niet op het werk, daar houd je je liever aan de feiten. Met als gevolg: gortdroge...
Meer
-
Martin Lindstrom
Website van Martin Lindstrom Artikel in de Volkskrant Brandwashed bij Altijd Wat Artikel in Penthouse Meer
-
Jim Stolze
Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten; ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en ze zijn te druk bezig om ons te verlammen met informatie en ons...
Meer
-
Joep Schrijvers
Fraude, corruptie, machtsmisbruik en gesjoemel komen in de samenleving meer voor dan ons lief is. In zijn boek 'Hoe word ik een rat?' deed Joep Schrijvers het repertoire van de 'rat' uit de...
Meer
-
Farid Tabarki
In this book, Farid Tabarki describes how the middle disappears. Travel agents and record companies, as middle men in an antiquated production process, are certainly on the way. However, as...
Meer
-
Peter Hagedoorn
In slechts enkele decennia zijn 'de economie' en 'de samenleving' gedigitaliseerd. Elke burger kan op ieder moment weten wat er (waar ook ter wereld) gebeurt en is 24/7 'online'. Dit alles...
Meer
-
Joëlla Opraus, Nathalie van Wingerden
Breng je financiële situatie in kaart en reken af met geldstress Of je nu geen idee hebt waar je geld elke maand naartoe vliegt, met een grote boog om je administratiemap heen loopt of als...
Meer
-
Hessel Jan Smink, Jan Workamp
Praktisch en onmisbaar voor iedere 'leider' Dit Zakboek behandelt korte thema's die je bewust maken van je rol als leider. Het leert je kijken naar je eigen gedrag en geeft aan hoe je dit...
Meer
-
Sean Ellis, Morgan Brown
Het is moeilijk voor te stellen, maar ooit was Airbnb het best bewaarde geheim van reishackers en couchsurfers; LinkedIn het exclusieve domein voor topmanagers en recruiters; Facebook het...
Meer
-
Julia Hart
What does it take to succeed in a corporate environment? How can you avoid making the early-career mistakes that others have made? In the high-pressure, high-stress environment of many large...
Meer
-
Ronald van Aggelen
Iedereen kent ze wel: groepen mensen die als team door het leven moeten, maar zonder dat ze een gezamenlijk doel voor ogen hebben, en zonder een goed zicht op teamdynamiek. Dan is het leven...
Meer
-
Peter de Ruiter
Podcasts staan aan het begin van een veelbelovende toekomst. In zijn boek De Podcastprofessor legt Peter de Ruiter zijn oor te luister bij luisteraars en makers. Wat boeit hen en hoe maken...
Meer
-
Bert Overbeek
Diversiteit is een belangrijk en actueel thema, ook in bedrijven en organisaties. In de discussie over diversiteit 'op de werkvloer' is het benutten van spirituele diversiteit echter nog een...
Meer
-
Frank Peters
Iedereen krijgt zakelijk of privé wel eens te maken met een crisissituatie. En dan telt eigenlijk niet meer wat je de afgelopen twintig jaar hebt opgebouwd, maar hoe je vandaag de dag omgaat...
Meer
-
Daan Weddepohl
De oprichter van Peerby neemt je mee op een reis langs de hoge toppen en diepe dalen van de start-upondernemer In 2012 richt Daan Weddepohl Peerby op, een website waar mensen spullen kunnen...
Meer
-
Patty McCord
Hoe de prestatiegedreven cultuur van Netflix voor het ongekende succes van het bedrijf zorgde. Patty McCord heeft jarenlange ervaring als hr-manager bij grote techbedrijven en innovatieve...
Meer
-
Arend Ardon
Most modern managers know much of what there is to know about change management. Still, things often go wrong in practice. This is almost entirely because our actions are not always steered...
Meer
-
Julia Hart
Op de (stressvolle) werkvloer van het bedrijfsleven worden hoge eisen aan medewerkers gesteld. Dan is het maar al te makkelijk overdonderd te worden door de gebeurtenissen om je heen. Wat is...
Meer
-
Paul Schmidt
De wereld verandert sneller dan ooit. Snel en effectief anticiperen op de omgeving is vereist om succesvol te zijn. Daarnaast neemt de nieuwe generatie werkenden geen genoegen meer met een...
Meer
-
Marianne Siereveld
In dit boek legt de schrijfster uit hoe zij en haar man vermogen opbouwen. En dat niet met topsalarissen, maar met hooguit gemiddelde inkomens. Zij werkt parttime als leerkracht in het...
Meer
-
André A. de Waal
How can today's managers concentrate on what really matters to improve the performance of their organization, to reach outstanding goals? The answer is in What Makes an HPO. The five...
Meer
-
Steven de Waal
Our societies, institutions and social fabric are currently in the early stages of the third revolution of humanity, the Digital Civil Revolution. Disruption is not restricted to markets....
Meer
-
Niek Pas
Emmanuel Macron is 39 jaar en sinds mei 2017 president van Frankrijk. Hij wil de Franse economie en samenleving moderniseren en de almacht van de Franse staat terugdringen zonder in de val...
Meer
-
Willem Verbeke, Dave Teeuwsen
In dit boek presenteren Willem Verbeke en Dave Teeuwsen de theoretische grondslagen voor het ontwikkelingsmodel van de succesvolle professional van ExploreMe.eu. Dit holistisch model stelt...
Meer
-
Oscar David
Organizations become more agile and teams more self-organizing. Insight into yourself and others is therefore more important than ever. The Enneagram is a proven model that describes nine...
Meer
-
Carolien Vader
Hoe zorg je ervoor dat je als bladen- of contentmaker consistente redactionele keuzes maakt? Een bladformule, of breder gedefinieerd een content playbook, zou een bekend begrip moeten zijn...
Meer
-
Constanze Mager
Verrassende oplossingen uit het dierenrijk voor de dagelijkse problemen en uitdagingen op het werk Mijn baas is een bokito, die collega is een rat, de kantoorjungle: er is meer dan genoeg...
Meer
-
Marion V. van den Brink
Het callcenter en zijn manager zijn in vijfentwintig jaar tijd fundamenteel veranderd. Zat het callcenter vroeger in een uithoek van het gebouw als afvoerputje voor niet goed functionerend...
Meer